Avatar billede norleaf Nybegynder
25. januar 2002 - 01:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk ophæng

Jeg synes at min HDD larmer for meget, og nu vil jeg til at gøre noget ved det.

Jeg har set hos noise-control at de tilbyder nogle gummiophæng, som efter sigende skulle dæmpe lyden. Er der nogen som har nogen erfaringer med dem???

Ville det virke, hvis jeg selv satte nogle kroge fast i kabinettet og hængte min HDD op i brede elastikker?
Avatar billede norleaf Nybegynder
25. januar 2002 - 01:52 #1
øh forresten er jeg interesseret i alle forslag omkring lyddæmpning af HDD...
Avatar billede grinderslev Praktikant
25. januar 2002 - 01:59 #2
Det med elastikkerne, tror jeg ikke du skal satse på... de mørner med tiden, men jeg tror da gerne på at man kan dæmpe drevene lidt ved at hænge dem op på en eller anden facon.
Avatar billede steffl Nybegynder
25. januar 2002 - 02:56 #3
Elastikker virker fint ;)

Hvor længe de så holder skal jeg ikke kunne sige... Min hænger stadig fint efter et halvt år, men jeg laver det snart om :)
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2002 - 03:32 #4
Omkring elastikker - bruger det selv, og det virker forrygende. Efter 1½ års tid hænger min hd stadig i de samme elastikker. Til at starte med havde jeg elastikkerne rundt om, og spændt fast i hver side, men da de blev lidt for slappe "lagde" jeg HD'en oven på den sammenfoldede elastik. Virker nu som da de var nye, og det burde gerne holde et års tid endnu. :)
Avatar billede nephilim Nybegynder
25. januar 2002 - 04:50 #5
steffl har ret, elastikkerne virker fint
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. januar 2002 - 06:07 #6
kender en der bruger store post elastikker og blyanter i hans ophæng, det er langt billigere end købe løsningen, og det virker fint også ved transport.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2002 - 06:30 #7
Prøv at se Alt om Data februar 2002
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2002 - 10:22 #8
james_t_dk : Lyder præcis som min opstilling. Specielt det med blyanterne. Og elastikkerne fik jeg kvit og frit på posthuset. :D
Avatar billede norleaf Nybegynder
25. januar 2002 - 21:57 #9
n0rmality > vil du have pointene?
Avatar billede norleaf Nybegynder
25. januar 2002 - 23:31 #10
ahh det hjalp. Nu har jeg fået hængt mine diske op, med 6 elastikker på hver og som I foreslog med blyanter og kuglepenne. Det var ikke helt let at få dem lirket på, men det lykkedes!

Selv den tikken som kommer fra diskene når der læses er blevet kraftigt reduceret.

n0rmality, James_t_dk eller steffl... det må være en af jer som skal have pointene, men jeg kan ikke give dem til jer før I tilføjer et svar...
Avatar billede steffl Nybegynder
26. januar 2002 - 00:37 #11
Jeg har da ikke noget imod at få et par point, selvom det nu ikke er nødvendigt for den lille kommentar :)
Avatar billede dmcn Praktikant
20. februar 2002 - 09:46 #12
www.parazite.f2s.com/cw/ : Tog mig sammen og fik taget et par billeder - nu kan andre også lege med. :)