Avatar billede carls2002 Nybegynder
24. januar 2002 - 19:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server i netværk

Hej...

Jeg vil gerne lave en server i et netværk, hvor brugerne skal kunne logge sig på og derefter få et drev som de kan lægge ting på...

Jeg kender lidt til Microsoft Backoffice, men er der ikke nogle lidt billigere alternativer ??

Jeg regner med at serveren skal kører win2000...

/Carsten
Avatar billede k_s Nybegynder
24. januar 2002 - 19:56 #1
win2k server har logind fra bruger, dele mapper, mm
24. januar 2002 - 20:03 #2
vil du andvende W2K server eller professional til server
24. januar 2002 - 20:06 #3
Win 2000 Pro kan sagtens være server. du skal i breuger profiler angive en logonfil (bruger.bat) og i den skal du lave sharing til de drev der skal anvendes af brugeren.

eg.
Net use x: \\servernavn\drevnavn
osv.
Avatar billede carls2002 Nybegynder
24. januar 2002 - 20:10 #4
Hvordan laver jeg sådan at jeg kan logge på den ?? fra netværket ?
24. januar 2002 - 20:24 #5
Det bliver lidt vanskeligt hvis du ikke ved hvordan man opretter brugere, så er det en længere historie. (mere end 30 point)
Når brugeren er oprettet på serveren og logger sig på serveren med sit eget logonbat i klientPC så går det af sig selv, alternativt skal du oprette et domæne
Avatar billede carls2002 Nybegynder
24. januar 2002 - 20:31 #6
OK.. jeg fandt ud af hvordan man opretter bruger, og jeg kan nu logge på dem ved at vælge netværkssteder og så kommer den og spørger efter bruernavn og adgangskode...
Men .. på en Win XP klient... hvordan sætter man den op til at logge på ved opstart ?
24. januar 2002 - 20:47 #7
I bruger opsætning er der et tredie faneblad. her angiver du en logonfil. den skal ligge et snedigt sted!!

C:\winnt\system32\repl\import\scripts\

her lægger du din bat-fil

hvis mapperne ikke eksisterer skal du lave dem. det er vigtigt du gør det nøjagtigt. nu vil windows exekvere bat-filen i start-op og dine connections bliver lavet
24. januar 2002 - 21:03 #8
Jeg hra lige opdaget at eksperte ikke vil ha backslash \
24. januar 2002 - 21:05 #9
Det er en brøler til eksperten!!:-(

stien er c:%winn%system32%repl%import%scripts%

erstat % med backslash