Avatar billede dammeren Nybegynder
24. januar 2002 - 10:52 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

QuarkXpress 4.1 & Xpress Tags

Jeg vil lige starte med at sige at jeg kender intet til QuarkXpress, så jeg er lidt på bar bund i denne sag.

Problemet er at, når min kollega forsøger på at åbne en fil, som meget gerne skulle indeholde billeder m.m, så sker der ingenting. Filtypen er *.xtg, og ved at dobbeltklikke på filen i stifinderen åbner QuarkXpress, men der sker sådan set ikke mere efterfølgende.

Filen er lavet af en anden medarbejder, som vi først har mulighed for at få fat på om 14 dage.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. januar 2002 - 10:58 #1
QuarkXPress filer har efternavnet .qxd
Avatar billede cmk30 Nybegynder
24. januar 2002 - 11:00 #2
Hejsa!

Jeg kan ikke se hvad du gør forkert! Det skulle da efter min mening lukke dokumentet op!

Det eneste jeg måske kunne se der var et problem er at den ikke kan finde hardwarenøglen... så kan den nemlig godt lukke programmet op, men så sker der ikke mere efterfølgende!

Kan ikke lige udmidelbart se hvad det ellers skulle være...!

/cmk30
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. januar 2002 - 11:10 #3
Nu ved jeg ikke hvad Xpress tags er, men hvad jeg kan læse mig til er det en måde at bevare formattering når man skal bruge et dokument, som er lavet på mac og skal bruges på oc (eller omvendt). Så det er altså en fil der indeholder oplysninger om skrift og ikke selv dokumentet. Den skal importeres i quark og ikke åbnes.

Har du ikke modtaget flere filer? Hvis der er billeder i dokumentet skal du under alle omstændigheder have dem også!
Avatar billede Jman Praktikant
24. januar 2002 - 11:14 #4
cmk30: Hvis ikke du har en dongle kan du ikke åbne programmet

Xpress Tagss ER, som tino skirver, en måde at arkivere sin tekst i en tekstbox på. XpressTags arkiverer teksten med den formatering teksten har. D.v.s. Bold forbliver bold, italic forbliver italic o.s.v. når man henter teksten ind igen (ny tekstbox -> filer/hent tekst)
Så hvis du har modtaget en tag-fil skal du hente filen ind via en tekstbox
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. januar 2002 - 11:15 #5
Jeg retter lige mig selv. For formålet med Xpress tags er ikke kun at bevare formattering mellem forskellige platforme. Men det etprogrammeringssprog eller lign. til at formatere tekst, på samme måde som man ville gøre det i Quark ved hjælp af menuerne.
Avatar billede dammeren Nybegynder
24. januar 2002 - 12:30 #6
Jeg har ingen problemer med at åbne dokumenterne af typen *.qxd...

Hvis jeg vælger fil-åbn, og vælger biblioteket, hvor samtlige oplysninger burde ligge i, så findes filerne *.xtg ikke som standard QuarkXpress format. Jeg kan først se filen, når jeg vælger "vis alle filtyper".

Forsøger jeg efterfølgende at åbne filen, får jeg fejlen "QuarkXpress kan ikke åbne denne fil[17].

Opretter jeg et nyt dokumment(Som Superior er inde på), og vælger tilføj, så får jeg mulighed for at tilføje filen.

Det går sådan set fint nok med at tilføje formatet, men der ikke noget som helst i det nye dokument. "Hent tekst/billeder" findes som mulighed, men jeg kan ikke vælge menupunktet, da det er skraveret.

Hvordan kommer jeg videre derfra?
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. januar 2002 - 12:46 #7
For importere den, skal du stå i din tekst box med tekstværkøjet valgt. Gå i get tekst (ctrl+e). Vælg din .xtg fil og klik checkeboskende Convert Quotes og Include Style Sheets til.
Avatar billede spe Nybegynder
24. januar 2002 - 15:46 #8
Tror nu at tino kunne være inde på noget af det rigtige! Og at det du har "kun" er den formatering der skal lægges på reksten, et hjælpe dokument når man konvertere mellem platforme. Så du burde have endnu et dokument som er selv quarkdokumentet.

Eller:

Hvis det er en fejl at dokumentet har fået fil-beregnelsen .xtg kunne du måske få Quark til at åbne det normalt ved at ændre navnet på dokumentet så det får endelsen .qxd inden du åbner. Quark plejer at være sart, så ikke sikkert du kan. Men prøv hvis du ikke allerede har.
Avatar billede dammeren Nybegynder
28. januar 2002 - 22:27 #9
Ups...jeg havde helt glemt at svare.

Til spe.
Først og fremmest, vil jeg gerne lige sige at jeg ikke selv mener at jeg givet udtryk for at jeg mener at folk har givet mig en forkert løsning, jeg har bare ikke kunnet få det til at virke.

Skulle jeg have givet nogen dette indtryk, så beklager jeg dette...

tino og andre har nemlig har ret i det, som de har skrevet, men jeg kunne først få det til at virke efter jeg havde indlæst filen fra et backup-bånd. Efter at filen, var blevet indlæst igen, virkede det hele efter hensigten.

Tak for hjælpen.

tino_bh, Superior og Spe bedes venligst "svare" på dette, så jeg kan fordele pointene mellem dem.

Hilsen Dammeren
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. januar 2002 - 22:36 #10
Sådan!
Avatar billede spe Nybegynder
28. januar 2002 - 23:28 #11
Svarer da gerne igen :-)
Godt du fik det til at virke :-)
Avatar billede spe Nybegynder
29. januar 2002 - 00:04 #12
Kan jo godt virke som en afvisning af at svaret er ret når du sætter mærket afvist svar på. Og hvis andre bruger skal have gavn af besvarede spørgsmål er det ikke uvæsentligt om et svar er afvist eller acceptere. Men fint at du følger op og kommenter med at svarerne ikke var ukorrekte :-)