Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Windows ryger tilbage i "registrering" ved genstart.

Hej.

Min NYLIGT reinstalleret danske version af Windows 98 er mildest sagt FUCKET up.
Hver gang jeg genstarter, finder windows en fejl i registreringsdatabasen, og retter denne fejl. Konsekvensen er at alt hvad jeg har lavet af f.eks ikon-flytninger, gemmelse af passwords i internet explorer, nyligt registreret programmer bliver glemt, og windows flytter disse flyttet ikoner tilbage, sletter baggrundsbilledet på skrivebordet, glemmer de gemte passwords OG SÅ VIDERE!

Det virker som om at der er sket en fejl i reg. databasen på et tidspunkt, og hvergang der kommer noget nyt i den, bliver det opfattet som en fejl.

Nogen der kender dette problem, eller kender en fix?

Mvh
Pacroon.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. maj 2000 - 20:47 #1
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q147/7/69.asp?RLD=30

Her er MS-regclean, det rydder op i registry. Jeg har brugt den flere gange med held!

Vh. Mads Østerby
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 21:14 #2
THANKS A WHOLE BUNCH!!!

Jeg skal lige tjekke det på min hjemme pc, og hvis det funger har du 60 points hjemme! =)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 23:19 #3
Eller er der CleenSweep, dette program kan også rytte op, men jeg tror nu så alle supportere vil sige. Det eneste rigtig er en geninstallering. Du kan sikkert klare problemet ved at lade windows geninstallere oven i. Regclean gør det, at den rytter op i registreringsbasen, så programmer som du har slettet, bliver ryttet helt. Jeg tror ikke helt det er det problem du har nu. Der er kommet nogle misinformationer i forbindelse med geninstalleringen. Du har måske haft et hængeparti under vejs. Jeg foreslår der at du køre win98 oven i engang til.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2000 - 23:28 #4
Hvis jeg installrer oveni, vil reg databasen blive gemt?

Hvad skal jeg ellers passe på ved at installere oveni?

BTW: MS regclean fixede IKKE problemet. =(
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 00:03 #5
Ja så du kan vende tilbag til den version du lige har instaslleret. I forbindelse med installationen vil windows rytte op i basen.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 00:59 #6
Jeg har selv prøvet det. En geninstallation af windows hjalp. Da jeg så senere kom til at vende tilbage til den gamle installation, ja så var det galt igen. Så blev jeg konsekvens og kørte et nyt image. 5 min herefter havde jeg en frisk maskine, men så skulle alle øvrige programmer geninstalleres.
Avatar billede olebloch Nybegynder
04. maj 2000 - 19:17 #7
Det lyder måske som en virus, prøv at check det
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 19:44 #8
Har tjekket det hele.

Det var ikke ILOVEU ormen som har fucket hele verden af en eller anden gut fra filipinerne **S** respekt til ham! =)

Anyway, jeg installrede windows oveni, og det hjalp NADA!

Jeg må geninstallere windows complet igen. Denne gang tager jeg nok den engelske version.

Såeh.. tak for hjælpen, men intet af det virkede =(((

Mvh
Kaspar

Ps: Tilykke Microsoft, DK Windows98 holdt 2 dage uden at fucke.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2000 - 23:24 #9
Pacr00n ved du hvad, jeg har været udsat for at windows har holdt 3 timer, så måtte jeg på den igen. Blot fordig nogle installationer kolapsede under vejs.
Avatar billede stigers Juniormester
08. maj 2000 - 10:12 #10
pacr00n> er du syg?? du kan da ikke have respekt for en blerøv som syntes det er sjovt at få en masse computere til at gå ned bare fordi de bruger windows??? Tænk lige over hvad du lukke ud af brækspalten en anden gang!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2000 - 16:08 #11
Øhhhhh? Hvem snakker du om?
Avatar billede stigers Juniormester
09. maj 2000 - 08:35 #12
Pacr00n>>>Jeg citerer dig lige: Det var ikke ILOVEU ormen som har fucket hele verden af en eller anden gut fra filipinerne **S** respekt til ham! =)

Det var det jeg mente!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2000 - 09:57 #13
Jeg synes det er et meget begavet menneske der har udtænkt denne virus. Det er alt hvad jeg siger.

Det kan godt være det er mindre fedt at den så er kodet i Visual Basic, men stadigvæk, det er udtænkningen af hvad den skal gøre, som er det jeg har respekt for!
Avatar billede stigers Juniormester
09. maj 2000 - 12:07 #14
Det kan man sgu da ikke have respekt for! Han har jo åbenbart ikke respekt for andre mennesker, vel? Næh du, han skulle have lov til at rådne op i fængslet!
Avatar billede horsmark Nybegynder
09. maj 2000 - 20:06 #15
hørthørt :-) Stigers!
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2000 - 23:08 #16
Viruseksperten en m/k kvinde????
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2000 - 07:32 #17
Hmm i er vidst ikke hardcore-nerds..HUH?!?