Avatar billede jeppem Nybegynder
23. januar 2002 - 19:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

How to make frames in Photoshop

Jeg kan ikke få lavet en simpel ramme uden om mit billede i Photoshop 6.0
Jeg skal bruge en (ex.) grå ramme uden om mit familieportræt.
Nogen der kan hjælpe?

Avatar billede prodic Mester
23. januar 2002 - 19:30 #1
http://www.myjanee.com/frame.htm

Tænker du på sådan en?

eller på Edit->Stroke-funktionen?
Avatar billede spe Nybegynder
23. januar 2002 - 19:31 #2
Laven en selektiom med kasseselektionsværktøjet og vælg Stroke fra Edit-menuen indstil hvordan stregen skal være.
Avatar billede backside Nybegynder
23. januar 2002 - 19:31 #3
Dobbelt klik på dit layer og brug "Stroke"
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. januar 2002 - 19:33 #4
hmmm kommer an på hvad du mener med simpel ramme  men du kan lave en markering med din marguee og så trykke edit og stroke  og lav den til feks. 10 px  og lav grå farve  så har du en simpel ramme :-)
Avatar billede spe Nybegynder
23. januar 2002 - 19:33 #5
Uf en gang slå fejl! Undskyld men jeg kan næsten ikke se hvad jeg selv skriver p.g.a opdateringen til version 3 af eksperten og skriftstørrelsen er ultra lille i svar/kommentar boksen
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. januar 2002 - 19:34 #6
god damit jeg er langsom :(
Avatar billede jeppem Nybegynder
23. januar 2002 - 19:53 #7
...der kommer ingen ramme hvis min selection er *hele* billedet.

Det virker mærkeligt i mine øjne... stadig 'hilfe'
Avatar billede prodic Mester
23. januar 2002 - 19:55 #8
Husk at sætte din Stroke til Inside - så skulle der meget gerne.
Avatar billede jeppem Nybegynder
23. januar 2002 - 20:05 #9
Prodic- ja,
men så sletter den (ex) 10 px af billedkanten hvis det er så bred jeg har sat rammen til at være.
-jeg ville jo gerne beholde hele motivet og ikke sætte en ramme OVER det men UDENOM det...
Hvis jeg sætter STROKE til OUTSIDE kommer der ikke noget udenom når jeg selecter hele billedet.
Avatar billede spe Nybegynder
23. januar 2002 - 20:07 #10
Så må du jo bare gøre canvas-size det stykke større :-)
Avatar billede jeppem Nybegynder
23. januar 2002 - 21:07 #11
hm
Gad vide om jeg nu får på puklen for at give Prodic point
Avatar billede jeppem Nybegynder
23. januar 2002 - 21:09 #12
? nu fuckede jeg vist op i det istedet... jeg kager rundt i aften
Men tak for hjælpen til alle under alle omstændigheder!
Avatar billede prodic Mester
23. januar 2002 - 22:25 #13
Tak for pointene - hvis de skal fordeles så siger I/du bare til.

Jeppe, håber du fandt ud af det trods alt.
Avatar billede spe Nybegynder
23. januar 2002 - 22:29 #14
Et enkelt point for det med canvas-size..:-)
Nej, er da op til spørgeren at vurdere hvilket svar var mest brugbart.