Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
23. januar 2002 - 19:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende enkelt post til rapport!!!

Jeg har en formular, med en hel del poster, er det muligt at via f.x. en knap at sende en af posterne til en rapport?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. januar 2002 - 19:22 #1
Jeps
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. januar 2002 - 19:22 #2
Hvilken server ligger du på? PHP, ASP, HTML? Hvad koder du i?
Avatar billede runberg Nybegynder
23. januar 2002 - 19:24 #3
Så længe der er tale om database programmering så går jeg ud fra at det skal programmeres i SQL.
For at kunne give dig den præcise kode du skal bruge, er jeg nød til at vide lidt mere om din databaseopbygning, samt hvilken post du vil have ud, altså hvilket søgekriterie du skal bruge!
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
23. januar 2002 - 19:44 #4
jeg ligger slet ikke på nogen server???
Jeg laver en database i Access, som kun skal bruges i access, så jeg går ud fra at det skal være i SQL ... men jeg håbede faktist at dette var en mulighed der kunne lade sig gøre i access (uden SQL)
23. januar 2002 - 19:49 #5
Du åbner rapporten således:

Docmd.Openreport "Rapportnavn",acviewpreview,,"[NøgleID] = " & Me![NøgleID]

NøgleID skal erstattes af navnet på et unikt felt på formularen/tabellen.

/Thomas
23. januar 2002 - 19:59 #6
Koden placeres f.eks. på en knap på formularen. Derved udskrives det aktuelle post.
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
24. januar 2002 - 11:33 #7
Thomasjepsen .. øhhh nu ved jeg godt at jeg er halvdum .. .. hvordan sætter jeg så den kode i en knap ??? plz help me :o)
24. januar 2002 - 14:08 #8
højreklik og vælg "Generer Hændelsesprocedure". Herefter vælger du "Kode" i den fremkomne dialogboks.

Når du får åbnet kodeeditoren, skriver du koden mellen de 2 linier, som Acce5ss har oprettet til dig.
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
24. januar 2002 - 16:40 #9
kæft .. den virker sku ..
Sokka-Boiler er nu en meget glad man !!! MEGET MEGET!!!