Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 12:31 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

sort/blå skærm

Jeg sad og og skrev et indlæg på min fagforenings hjemmeside - og lige pludselig går skærmen pludselig i sort, så blåt, med teksten "fejlen er muligvis
i NV4_disp.dll, page-fault in non-paged area", Adress: BF9C35FF base at
BF9B8ooo - hvad så det end betyder??!
Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet??
Mit grafikkort er geforce Mx2 100/200, driver version 2.3.1.1. - hvis det skulle have noget med det at gøre.
Andre data: WInd. XP, 1400 mhz, 512 mb ram, 30 gb hd.
Tak for god hjælp..igen.
Preben
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:46 #1
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia gå ned til menu punktet windows 2000 & Windows Xp...

Vælg den driver der hedder "Detornator 4 21.83"

Det er de drivere jeg bruger og der er ingen problemer
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 12:49 #2
Kan se du buger driver version 23.11 og der er vist noknogte med at den fucker ting op!

prøv at nedgrader til 22.80
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:50 #3
rkhdk <<< Kører den med OpenGL Understøttelse eller hvad man nu kalder det ????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 12:53 #4
angelfire => Øhh hvad snakker du om??
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:55 #5
når jeg bruger den driver der følger med G-kortet (Kan ikke lige huske hvilke) Vil den ikke køre F.Eks. Spil der kræver OpenGL, Men da jeg opdaterede til den nuværende så virker det...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 12:55 #6
om 22.80 understøtter openGl
Det vil jeg mene hvis 21.83 gør det, og 22.80 er nyere.. så er der stor sandsynlighed for det!
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:56 #7
bl.a. Return to castle Wolfenstein
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:56 #8
tjaa...
Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 12:57 #9
Hm, jeg kan oplyse, at jeg har programmet Geforce tweak installeret. Måske kan I bruge det til analyse/forbedring (jeg forstår ikke selv så meget af, hvad der er i programmet...)
Hvad bør jeg f.eks. indstille på OpenGl siden..?
Avatar billede angelfire Nybegynder
23. januar 2002 - 12:58 #10
hmm... Kender ikke programmet...
Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 13:08 #11
Hm, hvis jeg forstår jer ret, så bør jeg altså vælge en anden driver. Okay, og så der der flere muligheder. Når jeg kigger på foreslåede side, hvor driverne er listet, så synes den nyeste vel at være 4.23.12 - som også løser "infinite loop" problemet - som jeg også har oplevet. Er det så ikke denne, jeg bør vælge??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 13:15 #12
du kan godt tage 23.12 da den er WHQL og ikke en BETA!
Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 13:21 #13
Det er nu gjort - og filerne er udpakket og ligger i et bibliotek for sig. Der er dog ingen filer, der direkte kan installere driveren - hvordan er det så, man får den installeret. Og skal den gamle driver fjernes først??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 13:27 #14
hvis du køre Win9x
Hjøre klik på denne computer, egenskaber, enhedshåndtering, et grafikkort, updater drivere, henvis til mappen med drivere
Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 13:29 #15
Ja, det er nu XP - men mon ikke det er stort set samme procedure. Det prøver jeg lige - og det er ikke nødvendigt først at fjerne den nuværende??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. januar 2002 - 13:33 #16
Højre klik på skrivebordet¨. egenskaber, settings, advanced, adapter, properies, update drivere

du skal have admin rettigheder for at kunne dette!
Avatar billede ps76 Forsker
23. januar 2002 - 14:00 #17
Ja, så er det tilsyneladende iorden - indtil den brækker ned næste gang. Jeg fik problemer med Runddll da jeg restartede - men det er vist en anden historie.
Tak for hjælpen. Jeg har et andet åbent spørgsmål for XP eksperter under operativsystemer XP (opstartside i XP)..hvis det har interesse...!
hilsen Preben
Avatar billede grunberger Nybegynder
22. februar 2002 - 09:06 #18
prøv at geninstaler dit grafikkort