Avatar billede alpapa Nybegynder
22. januar 2002 - 22:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Test af Flash 5.0 plugin i surferens browser.

Kan man få et JavaScript til at teste om surferen kan se flash 5.0, hvis han/hun kan det så skal swf filen vises, hvis ikke, så skal den animerede gif vises?
Hvis man kan lave et sådant script hvordan ser det så ud???
alpapa
Avatar billede fri-hash Nybegynder
22. januar 2002 - 23:03 #1
jeg kan ikke lave scriptet, men hvis du selv vil rode lidt med det kan jeg smide noget input at lege med:

prøv at kigge på objektet navigator.plugins ... det er et array eller sådan noget ... prøv at skriv dette array ud i en browser (med flash5). så ved du at du i dette array skal lede efter et element der indeholder f.eks flash5flash5 eller noget, og ud fra dette bestemme om swf eller gif skal vises
Avatar billede fri-hash Nybegynder
22. januar 2002 - 23:19 #3
macromedias egen, fundet på kaninens google-search:

Sending users to one page if they have Shockwave and another if they don't:
http://www.macromedia.com/support/flash/how/shock/javaplugs/javaplugs05.html
Avatar billede alpapa Nybegynder
22. januar 2002 - 23:23 #4
Cool, roder lige lidt med lortet - takker ;-)
alpapa