Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2002 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Kan man optimere/OCe en harddisk?

Hey...

Jeg så lige programmet "HDD Temperature" på www.tweakup.dk , hvor man kunne se hvor varm ens harddisk blev.

Jeg hentede den trial, som skulle kunne måle 4 harddiske, men jeg kan altså kun se den ene af mine 2.
Det forholder sig sådan, at jeg har 2x IBM 40GB 60GXP 7.200 RPM.

Mit spørgsmål er så:

Hvordan kan jeg måle temp. på den anden HD, og det andet er:

Er det muligt at clocke en harddisk på nogen måde? Skal man evt. ændre spændingen? Kan man ændre på "Rotation per minute"? Den som jeg måler er 46/47 celcius.
Avatar billede breaker Nybegynder
22. januar 2002 - 21:40 #1
Nej men det plejer at hjælpe at defragmentere den engang imellem
Avatar billede zhark Nybegynder
22. januar 2002 - 21:54 #2
Win2000 og XP skulle jo være en del bedre,også der (end 98) med NTFS filsystemet, som f. eks altid prøver at finde en plads hvor en fil kan ligge samlet og derved minimerer behovet for defrakmentering.
Men ellers er der ikke noget at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2002 - 23:31 #3
Ok, jeg kan ikke give jer fuldtallige point, da jeg ikke fik noget nyt af vide, men tak.
Avatar billede nobob Nybegynder
23. januar 2002 - 14:27 #4
Det kan faktisk lade sig gøre at OC sin harddisk, det du gør er bare at overclocke PCI clock'en på dit mainboard, via FSB'en... Det overclocker din HD Controller og dermed også din HD... Men pas lidt på, de fleste HD kan kun klare omkring de 40MHz På PCI'en
Avatar billede nobob Nybegynder
23. januar 2002 - 14:29 #5
Med hensyn til HDD temperature, så burde der komme 2 ikoner op i processlinien, hvis ikke er det nok fordi at begge er samme model!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2002 - 16:19 #6
Er godt klar over man også clocker HD controlleren, men ellers tak... så er det nok fordi det er samme model.