Avatar billede nordvest Nybegynder
22. januar 2002 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TV Licens ?

Hejsa jeg har et par spørgsmål omkring TV licensen

1. hvad mener i om Licensen ?, personlig synes jeg den skulle afskaffes og man skulle indføre fuldt reklamefinansieret TV efter TV3 modellen (efter engelske tv reklame regler)

2. nogle der ved hvordan et tv kort i en computer betragtes i forhold til licens ?, dvs. kan man benytte et kort til at se TV på udelukkende, og så på den måde ikke skulle betale licens, såfremt man ik ejer et alm. tv ?

På forhånd tak

Hilsen Nordvest
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. januar 2002 - 13:03 #1
1) Jeg mener ikke det er en god idé at fjerne licens helt, jeg mener hvem dælen gider glo på så mange reklamer? Jeg gør i hvert fald ikke, de hænger mig efterhånden ud af halsen.
Avatar billede disky Nybegynder
22. januar 2002 - 13:03 #2
1. enig.

2. hvis du ejer en modtager der kan modtage TV, skal du betale licens, også selv om du ikke bruger den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. januar 2002 - 13:04 #3
1. Der er ikke noget mere irriterende end reklamer midt i en god film.

2.Man betaler Licens for en tuner, så bare man har en video, men ikke noget fjernsyn skal man betale licens.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. januar 2002 - 13:06 #4
2) Så vidt jeg ved betaler du licens hvis du har et apperat der kan modtage kanaler, dog er jeg ikke 100% sikker.