Avatar billede sbhansen Nybegynder
21. januar 2002 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vbs - tutorial, hvor starter jeg

Jeg har udviklet i VB og java, og har fået lyst til at finde ud af mere om vbs - eller andre sprog, hvor jeg kan programmere min windows.

jeg ønsker fx et lille script, der bestemt tastekombination:
1. logger på signon.stofa.dk
2. åbner lige så mange browsere som jeg har linjer i en given fil
3. åbner microsoft outlook - hvis new mails --> hold åben --> else: luk
osv.

Ovenstående er selvfølgelig kun ét eksempel af mange mulige...

Hvordan hvordan hvordan... :-)
URL / boganbefaling o.l. påskønnes, men helst online-refs.
Avatar billede ea_data Nybegynder
21. januar 2002 - 23:16 #1
Her har du et lille eksempel blot som appetitvækker.

Set WshShell = WScript.CreateObject(\"WScript.Shell\")
WshShell.Run \"iexplore ea_data.tripod.com/id3.html.txt\"
Avatar billede ea_data Nybegynder
21. januar 2002 - 23:32 #2
Jeg ved ikke om du har været inde på microsofts site eller var den måske et besøg værd. Du kan evt se på dette link:
http://www.microsoft.com/MSPress/books/4127.asp
Avatar billede sbhansen Nybegynder
08. februar 2002 - 23:18 #3
der er vist gået for lang tid til at jeg kan brokke mig over at det ikke var det mest udbyttegivende svar... :-)