Avatar billede niels444 Novice
21. januar 2002 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forestillinger om reklamebranchen

Jeg vil gerne have af- eller bekræftet 2  forestillinger om reklamebranchen.

1. Reklamebranchen er mest for unge mennesker. Nogle holder op allerede i 30 års alderen, og man skal under igen omstændigheder ikke regne med at være i branchen når man er over 50 år.

2. Folk i reklamebranchen er Danmarks største pralhalse. De roser gerne sig selv sig, eller omtaler deres arbejde med med en begejstning i stemmen som om de er genier.

/Niels444
Avatar billede niels444 Novice
21. januar 2002 - 18:34 #1
Rettelse: Fjern et ikke i påstand 1.
Avatar billede entracore Nybegynder
21. januar 2002 - 18:36 #2
Ad.1 Det er en skrøne... der er masser af mennesker i reklamebranchen der er over 30.

Ad.2 Ja der er nok en vi form for selvophøjelse hvis man er reklamemand. De opfatter jo sig selv som en form for trendsettere der skaber miljø og tendens.
Avatar billede rostved17 Nybegynder
21. januar 2002 - 18:36 #3
2. = et spørgsmål om hvad du selv synes. Der kan jo ikke svares på det.

Er Peter Schmeichel blevet gammel? Det er li\'så nemt at svare på...
Avatar billede 1003 Nybegynder
21. januar 2002 - 18:40 #4
Jeg vil gerne kommentere, dit spm..
jeg er dog ikke selv i reklavebranchen, men da jeg arbejder sammen med folk i reklamebranchen, kan jeg ikke bekræfte det skrævne..

Mange af dem jeg kender, er langt over 50
og stadig meget kreative.
De praler ikke med deres job, og det eneste der gør, at jeg kan se at de er reklamefolk er at der bag på deres biler er et lille logo eller andet, der gør at de kan købe en flot bil uden at folk får ondt i rø...

Jeg kender da også nogle af de unge!!  de er lidt mere arrogante men det er jo nok fordi jetsettet i den branche gør at albuerne skal være fremme, for at komme frem i den branche..
Avatar billede disable Nybegynder
21. januar 2002 - 18:53 #5
1003 har fat i noget..

Oftest er de unge i reklamebranchen ikke en dyt værd, uden først at have spurgt de gamle... Men det fortæller de jo ikke noget om, når snakken går rundt om bordet.. Så handler det bare om, at de har \"lavet\" en kampagne...

Ingen tvivl om.. At de unge(28-35), ikke havde stor chance uden den ældre generation...
.oO( ikke generalisere )Oo. Der findes marketing genier blandt de unge.. Ingen tvivl om det (Martin Thorborg)... Men som svar på spm. Oftest virker de unge som pralhalse.. men ikke de ældre, der er kendt for at gå noget mere stille med dørene.

Avatar billede niels444 Novice
25. januar 2002 - 17:33 #6
Hvor er I dog beskedne. Alle folk bidrager kun med kommentarer som der ikke kan gives point for.
Avatar billede niels444 Novice
13. februar 2002 - 17:59 #7
Jag lukker spørgsmålet nu. Da alle kun har reageret med kommentarer må jeg give pointene til mag selv.