Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
21. januar 2002 - 18:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fra DVD til VHS Video

Har lige et nyt spørgsmål....! ;o)
Jeg vile gerne overspille nogle af mine DVD film til videobånd... så min søn kan se dem på sit eget værelse, men der er lissom noget kopi sikring på, dvs. er det flimmere og der kommer sort kryds indimellem... Hvorn undgår man det?
Og hvor er ham handymanden der burde være hos mig og klare alle de tekniske ting??? :o)

MVH.
MK.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 18:39 #1
Du kan lave dvd-filmen om til DivX, og derefter overspille den til vhs. Hvordan du laver en DivX, kan du læse her: www.divxit.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 19:57 #2
Det er det der hedder Macrovision. Hvis du har en DVD afspiller i din computer kan de fleste gøres macrovison fri, med f.eks. Remote Selector eller andre.

Hvis det er en stationær DVD er der ikke meget at gøre.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. januar 2002 - 20:09 #3
Stationære kan også gøres makrofrie på samme måde som man kan gøre dem kodefrie. Man kan da i hvert fald købe afspillere uden macrovison.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 21:37 #4
Ja, men så koster det som regel en chipløsning. Og det er desværre en bekostelig sag til de fleste maskiner.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. januar 2002 - 22:14 #5
Tja sådan en chip plejer at koste i omegnen af 500kr, men så er den jo også kodefri...

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 22:16 #6
Men hvis spørgeren bare vil have sønnike til at se lidt video. Så ville han nok få mere af at trække et kabel ind på værelset direkte fra DVD afspilleren. :)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. januar 2002 - 23:25 #7
Det kan han jo netop ikke... Hvis ikke macrovision er slået fra, så kan han ikke køre signalet gennem en video og derfor ikke trække en ledning, med mindre han da har et 20 meter langt scart stik.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 23:30 #8
Du mener altså ikke at han kan bruge en evt S-VHS indgang eller Composite indgang?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
21. januar 2002 - 23:35 #9
Jo hvis knajtens fjersyn har indgange til det, det er kun de nyeste fjernsyn der har s-vhs. Og begge dele kræver jo også et seperat stik til Lyd. Men stadigvæk så tror jeg sgu ikke at det er helt nemt at finde sådan nogle kabler i de størrelser. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt det drejer sig om...

- Rod
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
22. januar 2002 - 17:39 #10
Lige en lille kommentar med på vejen!
Jeg trækker ikke noget stik fra min dvd til sønnike's fjernsyn. Spørgsmålet går påå hvordan jeg kan slippe det såkaldte Macrovision, idéen var jo han han selv skulle kunne afspille sin tegnefilm, hos sig selv.
På forhånd tak.
MK.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. januar 2002 - 17:52 #11
Fair nok, men kunne du så ikke fortælle os om det er et dvd drev eller en stationær. Hvis den er stationær så skal du have en chip, og hvis det er et drev så kan det ordnes med programmer.

- Rod
Avatar billede outsider Nybegynder
23. januar 2002 - 10:01 #12
Brug Zone Sellector! Og vælg dissaple MAcrovision.
www.digital-digest.com under dvd og under download, og så regionfree (eller sådan noget)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2002 - 12:05 #13
Vores spørger har endnu ikke fortalt om det er en stationær dvd eller et drev i computeren. Nu gider jeg ikke mere, og afmelder spørgsmålet.
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
23. januar 2002 - 22:28 #14
Hey hey rolig nu!!! Det er altså ikke alle der sidder foran skærmen hele tiden..  :o)
Ja det er en stationer DVD afspiller... Panasonic, kører fra DVD til video via scartstik..
MVH.
MK.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
24. januar 2002 - 09:03 #15
http://www.mm-vision.dk/dvdchips.asp?action=panasonic

Værsgo, der er vist alt hvad hjertet begærer af kodefri chips til panasonic, så må du selv finde modellen. Du må dog hellere lige tage kontakt til firmaet først og høre om de pågældende chips, også fjerner macrovision.

- Rod
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
27. januar 2002 - 12:20 #16
Mit Spørgsmål gik ud på hvordan man kopiere dvd til video... Min Panasonic DVD-RV 31, har åbentbart noget der hedder macrovision. Hvordan undgår man det? Er det en chip eller hva, der skal til?
Jeg sætter pointene op nu.
MVH.
MK.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
27. januar 2002 - 12:34 #17
På det ovenfor angivne link kan du få en chip til din DVD-RV31, der gør den kodefri/macrovision fri. Det koster 595 med installation. Det er den eneste løsning hvis du ikke vil købe en ekstra afspiller.

- Rod
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. februar 2002 - 21:57 #18
Mange tak....  ;o)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. marts 2002 - 04:26 #19
Et lidt forsinket svar men invister i denne enhed....det fungerer perfekt:
www.videostabilizer.dk
Mvh. Gurumaster