Avatar billede 1808 Nybegynder
21. januar 2002 - 17:06 Der er 17 kommentarer

Rep. af JPEG billede .

Jeg har en del JPEG billede filer , som er blevet ødelagt efter at min HD gik ned , kan man fikse dem eller rep. dem på en eller anden måde ?
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
21. januar 2002 - 17:08 #1
Nej - ikke når din pc først har været slukket...
Ellers tror jeg vidst godt man kan rep. dem!!
Avatar billede anderswj Nybegynder
21. januar 2002 - 17:12 #2
Jpg filer er ligsom så mange andre filer, ret skrøbelige.

Man kan, hvis man er heldig, redde nogle fejl i filerne med Scandisk, eller lign. Men når skaden er sket, vil jeg helst anbefale at man har backup af filerne. :o)
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 17:20 #3
Jo, der findes flere værktøjer til at \"genopbygge\" HD files der er slettet. Det mest kendte
er Norton Utilites \"undelete\" og \"unerase\", men der findes andre...
Avatar billede anderswj Nybegynder
21. januar 2002 - 17:23 #4
Filerne er jo ikke blevet slettet, men ødelagte. :o) :o)
Avatar billede professoren Nybegynder
21. januar 2002 - 17:24 #5
Ja, du kan erstatte udlagte filer med \"gendannet\" filer...
Avatar billede anderswj Nybegynder
21. januar 2002 - 17:29 #6
Hvis man kører Novell har man mulighed for at genskabe filer der er gået i stykker, ja!. Men unerase kan kun gendanne slettede filer. Ikke filer som eksisterer på harddisken allerede. :)
Avatar billede sonne Nybegynder
21. januar 2002 - 17:49 #7
ødelagt
hvad mener du ?
er filen ødelagt (kan ikke læses af dit OS ?
eller er det billederne der er ødelagt - filerne kan læses af et belledprogram, men ser forkerte ud ?

/aksel
Avatar billede thyrring Nybegynder
21. januar 2002 - 17:56 #8
Hvis du har ACDsee (billedebrowser), kan du muligvis åbne filen, og eksportere billedet som jpg igen...

Hvis du ikke har ACDsee kan du sende filen til mig på thomas@thyrring.dk så skal jeg se hvad jeg kan gøre!!
Avatar billede 1808 Nybegynder
21. januar 2002 - 18:04 #9
Billederne kan godt læses af mit system , men kan ikke åbnes af div. billedebehandlings programmer
Avatar billede thyrring Nybegynder
21. januar 2002 - 18:06 #10
Hvis du køre processen som beskrevet ovenfor virker filen igen...!
Avatar billede 1808 Nybegynder
21. januar 2002 - 19:33 #11
Det virker ikke , man kan ikke se billede i ACD 4 eller andre (PSP el. Publisher?
Andre foreslag ?
Avatar billede 1808 Nybegynder
21. januar 2002 - 22:12 #12
Andre foreslag ????????????
Avatar billede thyrring Nybegynder
21. januar 2002 - 22:49 #13
Jeg sidder ved em mac, og har repereret filer med de symtomer flere gange, prøv at sende filen til mig!?!

Mail den til mig på thomas@thyrring.dk
Avatar billede 1808 Nybegynder
24. januar 2002 - 06:34 #14
Har du haft noget held med dig , thyrring ???
Avatar billede Kengun Praktikant
24. januar 2002 - 13:17 #15
"Tøffe menn tar ikke backup, men de gråter mye"
Avatar billede 1808 Nybegynder
24. januar 2002 - 18:06 #16
Du har ret , men det hjælper ikke nu , vel !!!????
Avatar billede noia Nybegynder
30. januar 2002 - 08:31 #17
det kunne godt tyde på en busted header i filen - det kan ACDSee faktisk ofte klare - om ikke andet ved at køre en konvertering af filen til et andet forman. Hvis du ikke lige finder ud af noget Thyrring, gider du så ikke lige sige til, så vil jeg lige prøve et par ting også? :-)