Avatar billede ladekarl Nybegynder
21. januar 2002 - 02:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken DVD afspiller.

Hej, jeg er interesseret i en ny DVD-afspiller og mit spørgsmål går på hvilken jeg skal købe. Jeg har et godt surround anlæg samt Sony´s nye 32\" fjernsyn, men er i tvivl om hvor meget jeg skal punge ud!!!
Jeg har set Nintaus 9901 til 1795,- er den god eller findes der noget bedre...
Venlig hilsen Chr. Ladekarl
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. januar 2002 - 03:23 #1
Uanset hvad, vil du altid kunne finde noget, der er billigere!

Et godt råd er at se på, hvad dine krav er (udover den skal være kodefri ;o) og sætte en maks.-pris; gå derefter lidt på jagt i dit lokalområde eller den nærmeste større, evt. på nettet!
Kontakt evt. Hi-Fi Klubben, fortæl dem dine krav og få nogle gode råd. Tag derefter de gode råd og køb andetsteds! Jeg scorede selv et par nye Jamo E-470 højttalere til halv pris på den måde ;o)
Avatar billede b-laest Nybegynder
21. januar 2002 - 07:04 #2
Den Nintaus dér..  Bedste bud jeg har osse..

http://www.mm-vision.dk/mp3.asp?action=vis&varenr=9506&gruppe=dvdplayer
Avatar billede cholm Nybegynder
21. januar 2002 - 08:15 #3
Jeg har selv en Nintaus N9901, og den kan jeg kun give mine varmeste anbefalinger.

/cholm
Avatar billede hirtshals Nybegynder
21. januar 2002 - 08:24 #4
Nintaus N9901 - er et meget meget meget godt bud

Den er feks macrovisionsfri hvilket betyder at du ved at forbinde din dvd og videomaskine med et scart stik kan optage DVD film direkte på videobånd

Ligeledes afspiller den MP3 - og VCD - og er Total kodefri
-

1795 - det er billigt - jeg gav 2195 for min
Avatar billede cholm Nybegynder
21. januar 2002 - 08:25 #5
Jeg kan da lige uddybe lidt:

Mine krav var blandt andet at den skulle være kode- og macrovisionfri, og skulle kunne afspille VCD/SVCD/MP3 på alle slags medier. Disse krav opfylder den til fulde.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
21. januar 2002 - 08:27 #6
hirtshals >>> Det kunne være at jeg lige skulle have opdateret inden jeg svarede...:-)

Jeg gav også kr. 2195,00 for min, så prisen på 1795,00 fejler heller ikke noget.

/cholm
Avatar billede jkjaers Nybegynder
21. januar 2002 - 09:31 #7
hmm, hvis du har Sonys nyeste 32\" fjernsyn vil jeg mene der ville være god grund til at ofre penge på en ordentlig DVD.... Pris og kvalitet hænger sammen, så du kommer nok til at gribe dybere i lommen. Det er bare min holdning... det er dyrt at være fattig, da man ofte kommer til at købe \"samme\" apparat flere gange.
Avatar billede cholm Nybegynder
21. januar 2002 - 09:34 #8
jkjaers >>> En sådan udmelding fra en som øjensynligt ikke har prøvet den omtalte DVD-afspiller, må nødvendigvis uddybes, for at opnå bare en lille smulle troværdighed...

/cholm
Avatar billede jkjaers Nybegynder
21. januar 2002 - 09:39 #9
ok, jeg regnede heller ikke med at slippe så \"billigt\" men jeg maner bare endnu ikke at have set billige DVD afspillere der giver et optimalt billede. Jeg er klar over at 2195,- muligvis er billigt og at den kan meget til prisen... men hovedfunktionen for en DVD er stadig at vise et klart billede... dette klarer de billige DVD\'ere ikke så godt som de dyrere. Sonys store TV gover alle muligheder for med den rigtige DVD at opnå et nærmest perfekt billede... det er dene chance jeg synes du skal tage
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2002 - 10:21 #10
Hvad med en Sony DVP-NS400, DVP-NS335 eller 535 og et \"gør det selv\" chipløsning til 595 kr. Samlet bliver prisen HHV 2900, 3000 og 3900.
Avatar billede bab Nybegynder
23. januar 2002 - 15:49 #11
Prøv at læse om Nintaus DVD afspiller på www.mm-vision.dk.
Sørg for at din DVD er Macrovision fri og at den kan ta' alle formater.
DVD/SVCD/VCD/XVCD/MP3. Det vil du ikke fortryde.
Jeg har selv en DENVER som æder alt og det er et godt billede på 32" widescreen.