Avatar billede yasw Nybegynder
20. januar 2002 - 21:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom brænder

Jeg har lige købt en LiteOn 24/10/40 brænder. Problemmet er at den er ca. 12min om at brænde en CD og det er jo langt fra 24x speed. CDerne fejler ikke noget, men de får ikke data hele tiden, så den venter meget. Nero siger at min HDs speed er 2.000KB/s og EASY CD creator siger det samme. Jeg har en IBM Deskstar 75GXP. Jeg prøvede så med X-CD-Roast i linux og der brændte jeg en CD på 3min, som det oz gerne skulle tage. Nogen der kan give mig et svar på hvorfor det ik duer i windows2000, men fint nok i linux?
Avatar billede olly Nybegynder
20. januar 2002 - 21:24 #1
Fordi Windows er en underlig platform... :)
Avatar billede yasw Nybegynder
20. januar 2002 - 21:26 #2
Jaja, det kan man jo nemt sige. Men det er vel ik min hardware der fejler noget, bare windows der er mærkelig. Man sælger vel næppe brændere der kun dur i linux :P
Avatar billede olly Nybegynder
20. januar 2002 - 21:28 #3
Hvorfor??? Ligeså godt som software der kun dur i et os... F.eks. HAr jeg heller ikke set Realmagic + virke i Linux... Men så det gerne...
Avatar billede yasw Nybegynder
20. januar 2002 - 21:29 #4
Deet, men andre jeg kender har den samme brænder, som virker fint i windåse.
Avatar billede olly Nybegynder
20. januar 2002 - 21:31 #5
Jeg siger bare en ting... Linux leve der hvor Windows ikke slår til... :)
Avatar billede yasw Nybegynder
20. januar 2002 - 21:34 #6
Jeg har intet imod linux, det er bedre en windows på mange måder, men derfor ku min brænder da godt virke alligevel.
Avatar billede olly Nybegynder
20. januar 2002 - 21:36 #7
:) Jeg har heller ikke noget mod Windows... Køre det selv :) NT4... Køre som en drøm... God udviklingsplatform... Men Linux er sgu god som server... DHCP og DNS specielt synes jeg... :)
Avatar billede yasw Nybegynder
20. januar 2002 - 21:40 #8
Det her sq ik udvikle sig til en linux snak :)
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 21:42 #9
Jeg kører win98se og har Ricoh brænder 12x10x32 med Nero. Jeg brænder en cd på ca.5 min. Herlige windows - herlige brænder - herlige Nero :)
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
20. januar 2002 - 21:42 #10
Jeg har samme brænder og samme problem. Derfor brænder jeg i 12x da det er hurtigere. 12x er altså hurtigere end 24x????
Avatar billede nilsen Nybegynder
21. januar 2002 - 06:58 #11
Gd
Det kan komme av at du har flere programmer kørende samtidig. (luk alle før brændingen)
For lite ram?
Lenge siden du defragmerte din hd?
Det er jo også avhengig av hvordan du brænder.
Kopierer du en cd direkte(on the fly), går det vanlgivs meget hurtig.
Legger du den først ned på hd, og deretter brænder den,(det sikreste) går det naturligvis lenger tid.
Brænder du noe som allerede ligger på din hd, går det temlig greit, foutsatt at de filer du skal brænde ikke ligger sprædt ud på din hd, det er her defragmenteringen kommer inn i bildet.
Forøvrig virker LiteOn udmerket under windows.
mvh
Nilsen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. januar 2002 - 07:06 #12
Jeg har lite on, 16*10*40, køre fuld speed uden problemer. Hvis du køre en test brænding eller dine skiver er af tvivlsom kvalitet kan burnproof teknologien godt drille.
Avatar billede bullet! Nybegynder
21. januar 2002 - 09:46 #13
yasw>> Du skal slå DMA til i enhedshåndtering/ vælg dine cd drev enkelvis ind i  egenskaber/ fanebladet indstillinger slå det til og genstart. efter genstart tjek lige om dma er slået til, så bliver dine cd drev nu ca 3-4 gange hurtigere...... du skal sørger for, når du brænder at du ikke har slået noget image/backup til af en art, der skriver på harddisken samtidig, og dermed sløver din brændning...
Avatar billede yasw Nybegynder
21. januar 2002 - 14:38 #14
Takker bullet! Det virkede sq =)