Avatar billede hornshoj Nybegynder
09. juni 1999 - 16:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan blender/morpher man 2 billeder sammen?

Jeg har 2 scannede billeder, som jeg meget gerne vil blende/morphe sammen.
Det lyder sikkert nemt for eksperter, men nu skal I bare høre:
Jeg ønsker at blende/morphe <b>MANGE</b> forskellige områder på de 2 billeder.
Jeg er ret lam til Photoshop, så en detaljeret beskrivelse ville være fin..

Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 1999 - 16:35 #1
Det du skal gøre er at lave en layermask Klik på din layerpalette nede på den hvide cirkel, vælg din paintbrush og sæt opacity til en 30-40 stykker, vurder selv... Nå men så trykker du d og får de default farver, så er det ellers bare med at gå i gang med at male på dit billede, Husk at hvid lægger på og sort trækker fra...
Avatar billede pilrik Nybegynder
09. juni 1999 - 17:00 #2
Du skal slet ikke bruge Photoshop. Du skal bruge et morphprogram. Her kan du definere hvilke punkterder på billed 1 skal morphes til hvilke punkter på billed 2. Samtidigt kan du deffinere hvor mange frames der skal indgå i morphen, og hvor mange frames pr. sek. der skal være. Dette har betydning for morphens kvalitetog størrelse.
Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 1999 - 17:05 #3
det er rigtigt hvad Pilrik siger, hvis du decideret skal morphe, men hvis du leder efter en blend mellem 2 billeder hvor de fader ud i hinanden, kan man løsning bruges, ellers kan man finde ganske glimrende freeware morpheprogrammer på Internettet.
Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 1999 - 17:05 #4
man=min selvfølgelig..
Avatar billede hornshoj Nybegynder
09. juni 1999 - 17:15 #5
Tak for de svar I har givet...Men jeg har måske forvirret jer lidt. Jeg ønsker ikke første omgang at lave en animation... Og nu har jeg sat mig for, at se om Photoshop, kan "blende" 2 billeder sammen.
Avatar billede tgl Nybegynder
09. juni 1999 - 17:18 #6
I snakker om Adobe Photoshop ikke??
Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 1999 - 17:19 #7
jeg snakker om Photoshop men ikke om animation... Et stillbillede...
Avatar billede sillydizzy Nybegynder
09. juni 1999 - 18:04 #8
Hvad mener du ? Bliv lige enig med dig selv !
- mener du blende eller morphe ?
Det er nemlig vidt forskellige ting !
Jeg tror, at du ønsker at gøre det ene billede "gennemsigtigt" og så lægge de to billeder sammen - er det det ???
I så fald kan du blot bruge opacity (i layers-menuen) i photoshop.
Avatar billede hornshoj Nybegynder
09. juni 1999 - 19:49 #9
Ok... Jeg prøver igen...
Jeg har 2 billeder, som jeg vil lave til et stillbillede. Jeg ønsker at smelte de 2 billeder sammen på bestemte områder. Helt konkret, så har jeg to portrætter af 2 forskellige personer. Jeg ønsker f.eks. at overføre næsen fra den person som er på billed nr. 1 til personen på billede nr. 2 og evt. overføre ørene fra personen på billed nr. 2. til personen på billed nr. 1.
Jeg håber at I nu er med på mit lille trip.
Jeg har desværre ikke afprøvet nogen af jeres svar endnu...
Avatar billede sillydizzy Nybegynder
09. juni 1999 - 23:40 #10
Allrighty ! hvorfor skrev du ikke det med det samme :-) Det er helt klart et job for Adobe photoshop ! Det er desværre en lidt kompliceret affære, du skal i gang med... Klip næsen ud (med fx. magic wand tool eller lasso eller...???) og placer dem i et lag for sig ovenpå det andet billede. Du kan nu "sløre" kanten med fx. filtre eller blur-værktøjet - brug evt. lidt opacity for at gøre baggrunden synlig i overgangene... Dette er en simpel/enkel metode - men det er vist også det, du efterlyser !?
Avatar billede hornshoj Nybegynder
10. juni 1999 - 00:08 #11
Yepper... så nu er jeg på vej.. Tak!
Avatar billede theartist Nybegynder
10. juni 1999 - 17:43 #12
Det kan også være en fordel at bruge fit stamp værktøj. Tryk s og alt+klik på den del af billedet hvor f.eks. øjet er og slip alt og gå over på det andet ansigt og begynd at male. Det kopierer dit øje fra det ene til det andet, også her kan du ændre opacity, så det bliver bedre.