Avatar billede kjv Nybegynder
20. januar 2002 - 03:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad koster det?

Hej...

Jeg vil til at købe et domaine navn...Hvordan foregår det...Jeg vil gerne have domaine - altså: navnet www.XXXXX.dk/com addresse samt ledig plads så jeg kan kan lave hjemmeside på et tidspunkt...Hvad skal jeg betale for og hvor?

Er der nogle steder der kan anbefales og hvad koster billigste model til mig?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. januar 2002 - 03:16 #1
Avatar billede maxium Novice
20. januar 2002 - 03:23 #2
www.wannafind.dk 39,- pr md
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. januar 2002 - 03:30 #3
find hvad du skal bruge gennem http://www.webhoteller.net/
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
20. januar 2002 - 03:31 #4
http://dantel.dk/ Hvis du ikke kun skal resaverer det koster det 450 i oprettelse og 150 i kvartalet
Avatar billede 7th Praktikant
20. januar 2002 - 04:15 #5
Mit råd hvis du er førstegangsbruger.
Find et sted hvor du får det hele samlet i en pakke, hvilket vil sige webhotel inkl. enten oprettelse eller domæne eller begge dele. Du skal helst ikke give mere end højst 50kr pr. måned hvis du ikke skal bruge hotellet til noget målrettet.
Avatar billede kjv Nybegynder
20. januar 2002 - 04:36 #6
39,- fra maxium er vist det billigste jeg har hørt.. men hvad får jeg så for de 39 kr?

Jeg er førstegangsbruger og vil blot have lavet en hurtig hjemmeside der ikke skal fylde meget...

Hvad får jeg med i en sådan pakke?

1, 2 eller flere? Mail addresser? hvormange?
1 www.addresse.dk ellercom?
1 side hvor jeg kan oploade min hjemmeside til???

Venter med at give de mange point til en hjælpsom person :o) - tak for tips...men mangler lidt mere..
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2002 - 09:07 #7
Hvis jeg var dig.. så ville jeg starte med et gratis hotel hvor du kan uploade din side. Når du så er helt færdig og tilfreds med resultatet så køb et domæne og et webhotel der passer. Så ved du også hvor meget dit site fylder.

Inde på www.internetplads.dk kan du søge efter gratis hoteller. Du kan finde der passer lige til det du skal bruge... gratis!

Hvis du køber et nu, så smider du penge ud af vinduet indtil dit site er færdigt. Lad og sige det tager 6 måneder inden dit site er helt færdigt. Så har du i princippet smidt 6 måneders abonnement væk.

De priser du ser rundt omkring pr måned skal du sikkert betale årligt. Hvis 1 hotel koster 100,- om måneden så vil din regning nok lyde på ca. 1250 inkl moms.

Det var mit råd...

Her et eks. på hoteller fra internetplads.dk :

http://www.internetplads.dk/soeg.asp?plads=100&php=1&mysql=1&dansksproget=1&submit1=S%F8g

Men du kan søge efter det du vil have i øverste højre hjørne.

Du kan få et domæne gratis når du en gang køber et webhotel...

Hos azero får du for 49 pr måned:

Vores egne danske servere
25 MB server plads
25 forskellige email konti (POP3) med frit antal alias og stjernealias
Fri adgang til ASP, PHP og CGI (ingen ASP/Access på Unix)
Frit valg mellem Windows (IIS) eller FreeBSD server (Apache)
Standard statistik.
Email videresendelse til SMS
Web administration af e-mail konti samt webbaseret e-mail læsning og afsendelse
Fri trafik *
Hotline hverdage kl. 9-17 samt support via e-mail
49,-/måned

Ja her kan du oploade din side til... Men nu skal du lige køre op om du kan starte med et gratis hotel :)
Avatar billede 12tri Nybegynder
20. januar 2002 - 09:31 #8
jeg bruer www.abusiness.dk og er meget tilfreds
Avatar billede proboss Nybegynder
20. januar 2002 - 09:54 #9
www.secnet.dk kun gode erfaring med dem
Avatar billede chopindk Nybegynder
20. januar 2002 - 12:20 #10
www.net2sider.dk
www.bigtiger.dk

Billige men stabile hoteller !!!
Avatar billede 3z Nybegynder
20. januar 2002 - 15:17 #11
Hos www.cliche.dk kører de med et tilbud i øjeblikket på 10 MB webhotel og domæneoprettelse for 222 kr. - du burde ikke behøve mere plads en det :)

Og, det er for et helt år... herefter koster det 10 kr. pr. måned.