Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Proftp opsætning på Webmin

Webmin kan ikke finde proftp efter det er blevet pakket ud med RPM pakken, hvordan integrerer jeg det med WEBmin?

Tak
Sebastian
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. januar 2002 - 22:38 #1
http://www.openssh.org/

du dropper webmin...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. januar 2002 - 22:39 #2
ved godt, at det er et kort og umiddelbart ubrugeligt svar... men jeg bryder mig ikke om webmin og det, det står for... brug et værktøj, hvor du har kontrol over, hvad du laver, og som ikke inviterer til, at folk skal forsøge at tvinge sig adgang til din maskine...
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:53 #3
Skal man ikke være helt vildt Linux haj for at bruge det? og hvordan for jeg så lettest sat den FTP server op\'*?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. januar 2002 - 22:59 #4
vil man køre linux... og vil man køre server på linux er det MEGET VIGTIGT, at man ved, hvad man laver... derfor kan du ligeså godt få lært at bruge kommando prompten (din shell) først som sidst...

ved ikke, hvordan proftpd fungere som rpm... har aldrig prøvet at installere proftpd som rpm, men har dog efterhånden en del erfaring med proftpd (hent tar.gz-filen... lol)...

linux haj og linux haj... jeg kender ingen, der vil kalde sig selv for linux haj... med linux lærer man hele tiden og jeg tror end ikke Hr. Thorvalds vil kalde sig for linux haj....

der findes tonsvis af guider hist og her på nettet, der forklarer dig alle de kommandoer, du skal bruge (http://www.webcafe.dk , og mange flere)... der er også en del information om opsætning af proftpd på deres egen side http://www.proftpd.org

Held og lykke med det!
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 23:01 #5
Tak for venligheden, så du får lige de 30
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. januar 2002 - 23:02 #6
Tak for point... omend jeg hellere ville have ventet, til du havde fået løst dit problem...

http://www.fotx.net/thomasledet