Avatar billede oscar Nybegynder
01. maj 2000 - 12:03 Der er 16 kommentarer

# Anbefal en backbone #

Vi står og skal bruge en backbone (igår)

Hvilke kan anbefales.

Den skal være på ca. 1 mbit.

Der skal taget udgangspunkt i pris/kvalitet.

Håber på hurtig responce !!!!1

/Oscar
Avatar billede fumes Nybegynder
01. maj 2000 - 12:19 #1
En backbone hvad ???

Switch?
1 MBit ?? mener du 1 Gbit?
Avatar billede fumes Nybegynder
01. maj 2000 - 12:21 #2
Hvis så - altså det er en switch - og vi taler 1 Gbit..

Så vil jeg klart anbefate en Nortel Networks 450 switch - den der før i tiden hed Baystack 450
Avatar billede oscar Nybegynder
01. maj 2000 - 15:05 #3
Jeg har nok udtrykt mig forkert !

Vi skal have en fastnet-forbindelse på ca 1-2 Mbit.

Flere af backbone comp. kan godt leverer små forbindelser..

En anden ting...

Er der en der kan forklarer fra start til slut, hvordan man får sat en webserver op, både med linjen og software.

Hvad er AS-Nummer hos ripe, hvor stor ip-range kan anbefales.

Hvad er Dixen helt nøjaktigt

OVS..

Håber der er en venlig sjæl der vil sætte mig ind i denne spændende verden...

/Oscar
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. maj 2000 - 19:07 #4
Hej!
Du kan få en fastnet forbindelse for en små 20.000 i oprettelse omså omkring 10.000 kr, men hvsi du kontakter mig på ppm@post7.tele.dk så kan jeg evt. godt hjælpe dig.
Avatar billede coder Nybegynder
20. maj 2000 - 21:31 #5
Fuck du er langt ude oscar! Du fabler om backbone, fastnet - 1-2MBit og en du har ikke en skid forstand på det!

Du KAN IKKE sætte din egen server op, så længe du ikke ved hvordan det foregår! Og det er ik' bare noget man lige hurtigt ka' fyre ned i et svar til "60 point". SØG KONSULENT-BISTAND HOS PROFFERNE!!!
Avatar billede idasofie Nybegynder
24. maj 2000 - 09:27 #6
>Coder !!
Dejlig tone I holder jer her !!!!
Jeg smutter igen :-(
Avatar billede yezper Nybegynder
29. maj 2000 - 23:32 #7
Hej Oscar.

Jeg kan varmt anbefale TeleGlobe - de leverer fastnet forbindelser fra 2 til 155 Mbit. Prisen for en 2 Mbit forbindelsen med fra trafik ligger på 250.000 kr årligt + 25.000 i oprettelse (40.000 hvis du ønsker, at TeleGlobe skal levere router, hvilket jeg vil anbefale - så er du sikker på, at den virker.)

Mht. opsætning af servere...
Det er ikke "bare" at sætte en server op. Hvis du ikke ønsker at have din server udsat for hackere, skal du have opsat en firewall, hvilket kan være en større opgave.

Håber, mit svar hjalp - det gjorde coder's kommentar i hvert tilfælde ikke.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
08. februar 2001 - 11:42 #8
Prøv at kontakte teledanmark eller cybercity, de kan levere en 2 mbit adsl for 2600 /kvartalet !
Cybercity stiller selv router til rådighed
Avatar billede moose Nybegynder
09. februar 2001 - 11:22 #9
DIX\'en er Danish Internet Exchange.. placeret på DTU i Lyngby... Det er bindeleddet imellem danske internetudbydere, altså der hvor trafik fra f.eks. TDK cykler videre til WOL osv.
Avatar billede yezper Nybegynder
09. februar 2001 - 16:29 #10
moose: DIX\'en er _ikke_ en Internetudbyder, men derimod en Public Peer Point, hvorigennem meget af den danske Internettrafik går. En tilslutning til DIX\'en er dog ikke nok. Det kræver også, at udbyderne gider \"lege\" med én - man skal have peering agreements med de forskellige udbydere tilsluttet DIX\'en for at kunne route trafik igennem, og jeg tvivler kraftigt på, at nogen Internetudbyder vil \"lege\" med en virksomhed, der mangler en forbindelse, med mindre man har noget MEGET interessant at dele ud af, f.eks. 6000 webhoteller, MEGET interessant content, etc.

TDK og WOL har desuden Private Peering Agreements - trafikken mellem WOL og TDK \"cykler\" ikke igennem DIX\'en, med mindre BGP4 bestemmer sig for, at dette er hurtigere.

Så nej, man skal bestemt ikke betragte DIX som en Internetudbyder. Jeg mener faktisk også, at det kun er indlandstrafik, der kan/må routes igennem DIX\'en. Udlandstrafik skal man have andre aftaler omkring (Private Peers).
Avatar billede moose Nybegynder
09. februar 2001 - 16:37 #11
Jeg ved sgu godt at dix\'en ikke er en internetudbyder!!! Manden spurgte hvad det var og jeg svarede ham, mht. trafikken der cykler var det for at give manden en ide om hvad det var, så lad venligst være med at fejlcitere mig
Avatar billede gigas Nybegynder
19. februar 2001 - 19:20 #12
FOLKENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oscar vil bare ha en 1-2mbit forbindelse...

Problemet med udbyderne (de normale)
Cybercity har en adsl 2mbit/512 (1000kr/måned)som den højeste.... NOGET PIS hvis man vil køre server...
fordi 512kbit er for lidt... en 2mbit begynder at ligne noget hvis man vil lave small buisness..

Men hvis man vil køre en server i DK altså hvis man vil køre med mange hits osv... skal man ofre en formue... lidt noget bæ...

men hvis man har en ide skal man bare skaffe invistore..

/Gigas

PS. et problem er at Cybercity ikke kan levere alle steder... jeg har TDK og deres største er 1mbit/512 (1000kr/måned)...
Avatar billede yezper Nybegynder
19. februar 2001 - 23:32 #13
gigas> TDC kan godt levere mere end 1 Mbit/512 Kbit gennem Pro@ccess.

Desuden tilbyder CyberCity Erhverv også \"rigtige\" faste forbindelser til acceptable priser.
http://erhverv.cybercity.dk

Om man så vil lægge virksomhedens liv i hænderne på CyberCity\'s support, er så noget man må tage op med sig selv.
Avatar billede yezper Nybegynder
19. februar 2001 - 23:33 #14
Avatar billede gigas Nybegynder
19. februar 2001 - 23:36 #15
Ja TDC levere 1mbit/512... til en tusse pr måned
Avatar billede yezper Nybegynder
19. februar 2001 - 23:39 #16
http://www.tele.dk/menu/sm0668.htm

Pro@ccess ADSL 512/2048, kr. 2640,00/kvartal + kr. 1600 i oprettelse.