Avatar billede kimmer Nybegynder
09. juni 1999 - 15:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Musikprogram

Findes der et program til at lave LP plader om til digital lyd (mp3) og hvad kræver det af PC?
Avatar billede kermit Nybegynder
09. juni 1999 - 15:58 #1
Sæt dit anlæg m/ din pladespiller til dit lydkort "line in" indgang.

Start et program der kan optage audio. Hvis du har et standard Sound Blaster, så følger der et program med som hedder WaveStudio.

Sæt det til at optage fra "line in". Spil et nr på din plade! Du laver dit nr fra din lp om til en windows lyd fil (.wav).

Så skal du lave .wav filen om til .MP3.

For at gøre det skal du hente en mp3encoder:

http://www.mp3.dk/encoders/encoders5.shtml

Følg vejledningen fra encoder programmet...

Og voila dine gamle lp plader i digitalt format!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. juni 1999 - 18:31 #2
Lige mine ord.. sådan nogen lunde....

Du skriver sælgfølgelig igen, hvis du har problemer med noget af det overstående.
Avatar billede martinwest Nybegynder
09. juni 1999 - 19:36 #3
Bare skriv til mig jeg har haft med musik at gøre siden jeg var spæd
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 01:11 #4
Brug den funktion der er i Adaptec CD spin doctor som følger med Easy CD Creator 3 deluxe
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juni 1999 - 06:03 #5
Cybersesben:
Nu er det ikke for at svære sur, men hvad er det du mener med din sætning? Hvad er det for'en funktion?
(alså ikke fordi at jeg lige kan bruge det til noget)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 12:42 #6
Goul>> I "Adaptec Easy CD Creator Deluxe 3" er der en program der hedder "CD Spin Doctor", som kan optage direkte fra en plade, gennem lydkortet og så ind på en CD.... og samtidig kan den filtere støj og clicks fra og hakke lyden op i enkelte tracks
Avatar billede kimmer Nybegynder
10. juni 1999 - 20:42 #7
Kan det også bruges til at lægge musikken ind som mp3 på harddisken??
Avatar billede kimmer Nybegynder
10. juni 1999 - 20:47 #8
Hvor kan jeg købe programmet???ev en downloade en kort prøve??
Og til MARTINWEST:kan du ikke give lidt muligheder i hvad der er nemmest og bedst at bruge???
Ellers tak for interessen...*S*
Avatar billede kermit Nybegynder
10. juni 1999 - 22:27 #9
Der er ingen tvivl om at Adaptec Easy CD Creator Deluxe 3/CD Spin Doctor er smartest ... For det første er det åbentbart langt hurtigere og for det andet så filtrerer den widenoise (støj) og clicks (hakkelyde). Det skulle man ellers gøre manuelt!

Her kan du købe det :

NemDirect ( http://www.nemdirect.dk )
søg efter adaptec (kommer i bunden)

Læs mere om produktet her:
http://www.adaptec.com/products/overview/ecdc.html
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juni 1999 - 20:37 #10
i kan bruge MP3 Compressor, den er en af de bedste....
Avatar billede pro_tech Nybegynder
05. marts 2000 - 17:14 #11
Forkert man skal bruge CoolEdit her kan man også fjerne knas lyde...