Avatar billede gehenna Nybegynder
19. januar 2002 - 18:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd i lydstyrke i preceslinjen

Lyden der normalt kommer når man justerer lydstyrken fra ikonet: lydstyrke i proceslinjen er væk :( ?
Jeg kan ikke finde lydkilden i instillinger for lyd.
Normalt spiller den en \"default\" lyd, men nu bipper towerhøjttaleren i stedet for.. ligesom hvis der er fejl?
Det er sikkert bare en bagatel, men det ireterer mig at jeg ikke kan finde fejlen! Kunne sikkert bare instalere lydkortet igen, men vil godt vide hvor man retter problemet :)
Lydkortet: SB Audigy player... Ellers kører alt andet fint.
En der har en løsning ?
Avatar billede resten Nybegynder
19. januar 2002 - 18:16 #1
Fejlfinding af lyd og billede:
DirectX diagnose værktøj kan startes fra kør med kommandoen: dxdiag

Værktøjet kan bruges til at oplyse om beskadigede DirectX filer og til at teste lyd, billede og spilfunktioner.
Avatar billede resten Nybegynder
19. januar 2002 - 18:17 #2
ellers har du kigget inde i kontrol panel?
Avatar billede tgm Nybegynder
19. januar 2002 - 18:17 #3
jep, XP har det med at skjule ikoner der ikke bruges
der er en lille < el. > ved siden af proceslinjen, den kan bruges til at vise og skjule ikoner

TGM
Avatar billede gehenna Nybegynder
19. januar 2002 - 18:26 #4
Det er ikke ikonet der mangler, men lyden. Det der lille \"ding\" når man enkelt klikker på ikonet (lydstyrke) med musen.
Ingen fejl i DirectX diagnose.
Har også været i kontrol panelet og lyd.
Jeg har også kigget i hjælp og søgt efter relateret filer. Men lyden er der ikke endnu ?
Avatar billede tgm Nybegynder
19. januar 2002 - 18:28 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2002 - 20:20 #6
lytter lige med her :)
Avatar billede sukkerfar Nybegynder
20. januar 2002 - 06:18 #7
Undskyld hvis jeg lyder som om jeg tror at du er snotdum, det er ikke meningen...
Men har du tjekket om de forskellige enheder under indstillinger for lyd er krydset af i slå fra boksen ???
Avatar billede gehenna Nybegynder
20. januar 2002 - 16:41 #8
:) Det skal du ikke undskylde, mange gange er det nemlig en lille \"dum\" detalje der skal til! Men ja og nej, jeg har prøvet dem men uden genstart og det er måske det der skal til? Jeg har godt nok ikke slået nogen fra, men prøver lige at aktivere alle sammen!
Avatar billede sukkerfar Nybegynder
20. januar 2002 - 16:50 #9
Jeg har noget andet du kan prøve, som jeg faktisk har set virke med mine egne øjne!?!
Det lyder også fuldstændigt godnat, men hvis du er desperat nok så prøv det alligevel :)
Prøv at skifte pci-slot...
- altså flyt kortet til en anden pci-slot !?!
Det lyder godnat, men jeg har altså set det virke. På spejderære !!!
Avatar billede gehenna Nybegynder
21. januar 2002 - 13:57 #10
Nu virker det :) Ved ikke hvad jeg havde fået pillet ved før, men lyden standartbip i egenskaber for lyde og lydenheder/lyde var der ikke før ???
Det blev til en total ominstallation og så var den tilbage! Derfor har jeg været tavs et stykke tid :)
Jeg takker endnu engang for gode råd og håber det er ok at acceptere tgm! Måske havde jeg fundet svaret på linket, hvis jeg havde været tolmodig nok :)
Avatar billede tgm Nybegynder
21. januar 2002 - 17:04 #11