Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 12:43 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

*.*dbx - filer

Når man søger mapper/filer via F3 og skriver *.*dbx, kommer alle mapper frem i Outlook. Men der er \"volapyk\" som kan klares med et program som jeg har mistet linket til.
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 12:44 #1
*.dbx
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 12:46 #2
Hvat ?
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 12:48 #3
søg efter *.dbx istedet for
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 12:49 #4
hojben> Hvad mener du ?
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 12:52 #5
Når jeg gør det, kommer intet frem.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 12:55 #6
Eller rettere: det samme volapyk.
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 12:58 #7
outlook eller outlook express?
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 12:58 #8
Ja det skulle gerne give samme resultat * er jokertegn og jeg får i hvert fald de samme *.dbx men hvad mener du med \"volapyk\" ?
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:00 #9
Outlook express. Det er gamle mail-filer jeg skal se. Og der er et program et sted der måske hedder noget med SB...et eller andet.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:01 #10
Det volapyk, er det når du forsøger at læse dbx filerne i notepat f. eks.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:01 #11
zhark> \"volapyk\" er alle de firkanter m.m. der kommer frem.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:02 #12
zhark> Netop, og der er et program der kan vise \"det på dansk\" - ell.en anden løsning ?
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:05 #13
Øjeblik, leder lige efter det, men du kan da se dem i OE i outlook hedder de da vist *.pst (bruger ikke outlok sel)
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:08 #14
Du kan finde link til prg. her i spm.:
http://www.eksperten.dk/spm/158232
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:10 #15
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 13:15 #16
http://kommunalbastards.org/oe/links.html
http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm
Du kan læse om dbx (OE) og pst (O) på disse link.
Programmet hedder DBXtract og funker fint. Jeg fandt det da jeg selv havde et problem.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:25 #17
Jeg har kigget lidt på linkene. Et kostede 30 dollers og der er to muligheder: VBRun60sp4.exe og DBXtract.exe
Hvilket af dem ? Jeg vil ikke downloade før jeg ved det.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:32 #18
zhark> Kan se dem i OE er ok, men de er slettede men findes alligevel i omtalte mapper. Og jeg mener ikke man kan åbne dem igen via OE ?
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:36 #19
AV - det havde jeg ikke sku\' ikke set, som du har opdaget er linket fra spm som summer oprettede. Jeg gik ikke nærmere ind på \"sagen\" men forstod han \"bare\" downloadede det prg. uha $30  (:
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:37 #20
Nej ok <zhark> jeg prøver lige og vender tilbage.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:39 #21
Hvis jeg var dig ville jeg prøve andet først:
Hvad hedder den xxx (dbx) fil du vil se?
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 13:43 #22
http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm
er freeware. Prøv lige at se linket igen. Jeg har da selv programmet installeret.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:46 #23
Det jeg tænker på er:
1) opret en ny \"folder\" i OE som mappe yyy
2) åben den (der er intet nu)
3) omdøb den fil du har til yyy.dbx og indsæt den hvor din yyy.dbx
  (overskriv den) fil ligger C:\\windows\\app.. osv (du kan jo nemt
  finde stien)
Nu vil jeg mene du kan se den! (gratis)
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:48 #24
summer> Ja ok, der er DBXtract og DBXtend.New
Jeg har downloaded DBXtract og det kører og siger at filerne er Extractet. Det er ok, men hvor hulen bliver filerne af ?
zhark> Det er jo egentlig ikke filer, men mapper i *.*dbx der indeholder filerne.
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 13:49 #25
....It is a 64 Kbyte program and can be downloaded by CLICKING HERE. It requires the existence of the VB6 runtime dll, msvbvm60.dll. If you do not have that in your windows\\system (or system32 for NT / 2000) directory, you can download it directly from Microsoft, by CLICKING HERE.
The program runs in Win9x, WinMe, NT and Windows 2000.
After installing the VB6 runtime files, you can then run DBXtract.exe.
....you can download it directly from Microsoft, by CLICKING HERE.
Hvor ser du noget om $30 ?
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 13:53 #26
summer> Næh...nu kan jeg heller ikke finde det igen. Men nu er problemet hvor de udpakkede filer /mapper bliver af ?
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:56 #27
Man kan godt kalde det mappe *.dbx er jo en form for pakket fil.
Når jeg skriver opret FOLDER i OE er det f. eks. en (mine mails), den åbner du så lige i OE.
Nu er \"mine mails.dbx\" inde hvor \"ny mappe m.v) ligger og det er så der du skal indsætte (erstatte) den fil/mappe som du først har omdøbt til \"mine mails.dbx\"
Har du fundet prg gratis så er der jo ingen grund til at dette :))
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 13:57 #28
Brug DBXtract og gem filerne i en mappe. Vupti så kan du læse dem klart og tydeligt. Når du åbner programmet ved at klikke på ikonet kan du jo vælge hvilken mappe du vil kigge i og hvor de udpakkede filer skal gemmes/ses. Lav f.eks. en ny mappe og giv den et navn. Så vælger du bare dette navn. Du klikker på Browse og finder din mappe der og klikker så Extract. Nemmere kan det næsten ikke være.
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:04 #29
Ok ok ok...nu lykkedes det endelig. Det kunne afgøres i Path\'en / Browse. Den skulle bare have en anden mappe.
Tak for hjælpen! Hej!
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:04 #30
summer>giv lige et pip som svar.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 14:07 #31
mixter>
Det kan han ikke, jeg har fået point\'sene ha hah!
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 14:08 #32
Det var en spøg, bare skriv hvad du ville have lavet, så ændre vi det naturligvis :)
Mvh. zhark
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:09 #33
Arghh...mig kvaj!
summer> Jeg opretter det lige under ref.spørgsmålet. Du røg jo ud da jeg gav >zhark<points. Sorry! Du skal osse have points selvfølgelig!
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 14:12 #34
mixter>
Ville du måske have delt dem eller hvad?
Jeg kan da oprette spm. til summer, skriv nu hvad du VILLE have lavet,
Jeg vil sku\' ikke have points der ikke er/var tiltænk mig!
Mvh. zhark
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:15 #35
zhark> Nej absolut ikke. I er begge kommet med fiduser der gav løsningen. Derfor 30 til hver. Jeg er ikke fedtet på en grå regnvejrsdag!
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:18 #36
summer> der er lige en ref.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 14:31 #37
mixter> Det de mener er at her får \"summer\" en mails! se:
http://www.eksperten.dk/spm/160786
Avatar billede mixter Nybegynder
19. januar 2002 - 14:34 #38