Avatar billede heungsu Nybegynder
19. januar 2002 - 07:57 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Virus??? Hjælp!

Hej,
Der sker mærkelige ting på min computer!! Alle mine genveje bliver dækket af Napster ikon så at man ikke kan se hvilket symbol er bag. Det er meget irriterende. Jeg tror det er en virus da problemerne udvikler sig. Nu begynder alle ikonerne på computeren at blive dækket af forskellige mærkelige symboler. Hvis der er nogen der kender noget til dette ville jeg være meget glad for denne hjælp!!
Avatar billede neuromanc Nybegynder
19. januar 2002 - 08:01 #1
Så længe der ikke bliver slettet noget eller du stadig kan bruge programmerne er det jo ikke noget problem... Men jeg kan da godt se det er irreterne aligevel. Har du en virus scanner ??? ellers kan du hente nogle fra internettet, Godt nok ikke nogle vildt gode nogle, men bar for at se om du havde vrius !
Avatar billede popsy Novice
19. januar 2002 - 08:06 #2
Gå til .: http://housecall.antivirus.com/ og virusscan din pc gratis online.

popsy
Avatar billede heungsu Nybegynder
19. januar 2002 - 08:09 #3
Jeg har Norton Antivirus på min computer fuldt opdateret-men den finder intet
Avatar billede neuromanc Nybegynder
19. januar 2002 - 08:12 #4
Så er det nok ikke virus der er problemet (da norton er en god virus scanner) Det er nok et andet problem, har ladrig hørt om det før så kan desværre ikke sige mere.
Avatar billede popsy Novice
19. januar 2002 - 08:16 #5
Scan alligevel online, Norton er ikke uden fejl. Man bør altid dobbeltchecke!

De nyeste vira er faktisk i stand til at gemme sig for den virusscanner man har installeret på sin pc, og enda i nogle tilfælde sætte den ud af spillet!

Derfor gå til .: http://housecall.antivirus.com/ og virusscan din pc gratis online, om ikke andet, så for en sikkerheds skyld!

popsy
Avatar billede neuromanc Nybegynder
19. januar 2002 - 08:19 #6
Det er rigtigt det popsy siger, Norton er ikke uden fejl, så aligevel prøv det online.
Avatar billede heungsu Nybegynder
19. januar 2002 - 09:50 #7
jeg tror virussen (hvis det er en virus) er gået ind og har ændret på det lille arrow-ikon der vises på en shortcut og har erstattet det med et stort napster ikon
-
--ok prøver online virus check
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 10:17 #8
Hvis der er en virus, skal den findes, ellers er det nyttesløst at lave en restore eller fix af din reg. Prøv forskellige online antivirusprogrammer. Hverken online eller installerede prg. er fejlfri eller helt opdateret.
Jeg har oplevet flere gange, et prg. sagde *virusfri* - ved dobbelttjek få minutter senere fandt et andet prg. en virus. Her er et par link:
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107
http://www.pcpitstop.com/
Avatar billede cdc Novice
19. januar 2002 - 10:18 #9
Hvad med dine genveje, forsvinder de også...?
Avatar billede foodear Praktikant
19. januar 2002 - 10:42 #10
Jeg har haft et lignende problem på min puter og det var virus´en

js.seeker.f, http://housecall.antivirus.com/ kunne fjerne den!
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. januar 2002 - 13:14 #11
www.download.com
Søg efter Tweak UI
insstallere ved at højreklikke på .inf filen og vælg install
Gå i kontrol panel -> Tweak UI

Vælg \"Rebild\" -> \"Icons\"
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 13:34 #12
Hvis det er js.seeker.f og din Norton er opdateret
skulle den være væk.
http://www.symantec.com/avcenter/defs.added.html
Avatar billede heungsu Nybegynder
19. januar 2002 - 15:52 #13
Er der ikke noget med at Tweak UI ikke virker hos WINDOWS ME?
Avatar billede summer Mester
19. januar 2002 - 16:19 #14
Det må en \"ME\"-ekspert lige svare på.
Avatar billede heungsu Nybegynder
19. januar 2002 - 16:21 #15
Tweak UI var løsningen og housecall.antivirus var løsningen. Tak