Avatar billede bayzer Nybegynder
18. januar 2002 - 13:56 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Lidt ny hardware

Jeg skal have mig en ny brænder.
Min gamle er en HP 9300i series 10x4x32x speed, og den jeg overvejer at købe er en LiteOn 24x10x40x speed. Er den noget værd ?? Altså jeg mener, findes der noget der er hurtigere ??

Jeg vil også have mig en ny harddisk. Jeg søger en IBM Deskstar 60GXP, 40,0GB, 7200RPM, ATA/100. Den er set på http://www.prcdata.dk til 995.- . Findes den billigere, og hvor kan jeg evt. købe den billigere ??
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. januar 2002 - 14:00 #1
LiteOn\'s brændere er ganske udemærkede - jeg har 2 styk, som bliver brugt meget til arbejde.
Mange herinde siger at de er dårlige, men jeg har endnu ikke hørt nogen begrundelser... Plextor står oftest for kvalitet (og højere pris...).

Deskstar bliver stadig anklaget for dårlige diske, så måske ville en seagate Barracuda IV være et bedre valg - den koester lidt mere...

/J
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 14:06 #2
Jeg kan varmt anbefale Plextor. Harselv lige fået den installeret - den er fandeme god og hurtig.

http://www.inmail.dk/produkter/plextor.htm

den er KANON!!!!
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 14:07 #3
spørgsmål b - tjek www.edbpriser.dk
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2002 - 14:07 #4
<--har LiteOn og Deskstar..

det fungererer glimrende! :)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:07 #5
Plextor er lige kommet med en x40 brænder.
Kan anbefale Lite-On , komponenter er lavet af plextor og samlet af Lite-On.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2002 - 14:08 #6
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:09 #7
Mht. HD så kan jeg anbefale Maxtor eller Seagate Barracuda.
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 14:10 #8
ups forkert link - det er den som trismegistor nævner jeg er blevet ejer af sorry. Fik ikke lige læst hele siden igennem...
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:16 #9
For vildt x40    :o
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:18 #10
Avatar billede luke_skywalker Nybegynder
18. januar 2002 - 14:21 #11
hejsa!

jeg kan roligt anbefale e lite-on brænder da drevet ind i det er det samme som bliver brugt i Plextor.

i forbindelse med køb af hd er det op til en selv hvad det skal være.
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 14:22 #12
tilslutter mig trismegistos
for vildt.... lynnende hurtigt
Avatar billede jones_net Nybegynder
18. januar 2002 - 14:31 #13
Jep, 40x er hurtigt, men spørgsmålet er så bare, om den praktisk er lige så hurtig som teoretisk.....

bayzer>> Barracudaen er næsten lydløs... Western Digital 100 eller noget i den retning er vidst også vildt god, og næsten lydløs... Kender den ikke slev, da jeg kun bruger Barracuda pt...

/J
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. januar 2002 - 14:33 #14
jeg har en Maxtor harddisk - den larmer i hvert fald ikke :0)
Og kører ellers også perfekt :0))

.......40xbrænder - DAMN!! men har man virkelig så lidt tid til lige at brænde et par skiver, hehe?!!!!
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:36 #15
Og hvad koster skiver som kan brændes ved 40x hastighed?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 14:37 #16
Kan den brænde TOAST?
Avatar billede bayzer Nybegynder
18. januar 2002 - 15:24 #17
en brænder som skriver med 40 speed ?? hvor kan man købe den, og hvad koster den ?? Er der ikke næsten 100% chance for at smadre skiven ?
Jeg kan huske da der kom drev frem som kunne læse med 32 speed. Da var en masse snak om at med sådan en hastighed kunne skiven let blive skæv.... og ulæsbar.
Avatar billede bayzer Nybegynder
18. januar 2002 - 15:42 #18
Jeg har også fået at vide at Western Digital hd`er ikke er så gode. De skulle være ustabile, og ikke særligt pålidelige... men det er bare hvad man har hørt. Det er jo forskelligt hvad folk mener om tingene. Det er lissom med Tuborg eller den anden \"øl\"... =) Men hvis den generelle holdning er, at WD er lige så godt som IBM, og jeg kan få en 40 gb billigere, er det jo ikke så singe endda... Hvad koster sådan en svaber ??
Avatar billede gpa Nybegynder
18. januar 2002 - 16:12 #19
Køb en Plextor af mellemklassen - de er fornuftige i pris og stabile. Skiver til 40X må koste en \"bondegård\" og med masser af fejlbrændinger.

Alt Om Data har for ikke så længe siden testet store harddiske. Køb dette blad. IBM er kommet med en ny 120 (et eller andet)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. januar 2002 - 16:22 #20
Den eneste grund til at købe den nye HP writer er at den formodentligt kan læse SafeDisk 2.0 og de nye RAW formater.
Læs mere her :
http://www.cdfreaks.com
Avatar billede bayzer Nybegynder
19. januar 2002 - 08:38 #21
GPA >>>
Yep. Der er også lavet en Maxtor Harddisk 160GB, 5400 RPM, 2MB Cache.
Men den koster 2900, og det har jeg ikke lige råd til. Men på den anden side får jeg 40 \"gratis\" GB og \"sparer\" 1000 kr. ved at købe en sådan 160 gb disk... i forhold til at skulle købe 4 40 gb diske... Det kunne være man skule overveje det.. ?? Er Maxtor noget at værd at samle på ??

Jeg vil sgu gerne have sådan en 24x10x40 skriver. Det der med at vente 8 minutter på at lave en cd, er lissom for meget for mig... så jeg ville bare høre om den var noget værd. På prcdata.dk får den topkarakter hele vejen igennem, men det er ikke altid man kan stole på en computer-nørd (tag det ikke ilde), så jeg ville høre herinde i stedet..
Avatar billede bayzer Nybegynder
19. januar 2002 - 11:41 #22
Kan man godt brænde i 24x speed på cd`er hvor der kune står 12x eller 16x på ? Hvis ikke, hvor kan man købe cd´er der kan holde til mere end 16x speed ??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:50 #23
jeg har kun hørt godt ting om Maxtor - og har også en selv, der kører perfekt og lydløst!
Avatar billede bayzer Nybegynder
19. januar 2002 - 12:09 #24
Jeg fulgte trismegistos med http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=3096
og der står en cirka ankomst og en cirka pris på dette vidunder. DataGården i Kolding konfirmerer dette udsagn. Dvs. Plextor 40x12x40 kommer i midten af Februar, og kommer til at koste omkring 2000 kr. Link til info om brænderen :
http://www.plextor.be/english/products/pxw401240a.html

Den må jeg eje....
Avatar billede trismegistos Nybegynder
19. januar 2002 - 12:23 #25
Hvorfor gav du så jones net alle pointene?
:(
Avatar billede bayzer Nybegynder
19. januar 2002 - 13:07 #26
Jeg brugte bare dit link som eksempel.... :( ingen sure miner. Der er andre steder at hente points...
Avatar billede trismegistos Nybegynder
20. januar 2002 - 18:07 #27
\"Are we the Amish now???\"