Avatar billede gg Praktikant
18. januar 2002 - 13:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CICS

Er der nogen der kan forklare hvad CICS er og hvad det bruges til i forbindelse med JAVA. Ved godt den er svær, men håber der er nogen der ved hvad der er ??
Avatar billede disky Nybegynder
18. januar 2002 - 13:13 #1
cisc stående for hvad ?

tænker du i sammenhæng med ejb, cpu typer eller ??
Avatar billede gg Praktikant
18. januar 2002 - 13:36 #2
I forbindelse med en tilgang til en database( en meget stor database) klienten er browser serveren er en Apche Server(indeholdende servletter)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2002 - 17:00 #3
CICS? Er det ikke en gammel IBM-opfindelse?
Avatar billede gg Praktikant
20. januar 2002 - 11:39 #4
jo CICS er en gammel opfindelse.CICS er viste en Transaction Manager
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2002 - 11:57 #5
Så hvad er spørgsmålet egentlig?
Avatar billede logical Nybegynder
20. januar 2002 - 11:59 #6
CICS er relateret til back-end-processing på mainframes.

Læs evt. dette, og skriv igen, hvis du har lyderligere spørgsmål.

http://www-4.ibm.com/software/ts/cics/about/gim/dfhe2ch1.html
Avatar billede gg Praktikant
20. januar 2002 - 12:07 #7
fandt ud af imellemtiden hvad CICS var ved et tilfælde. logical kigger lige på dit link og vender tilbage,hvis der er spørgsmål.
Avatar billede pststrata Nybegynder
21. januar 2002 - 10:00 #8
CICS, som logical siger og du har sikkert fundet ud af, er en transaktions system der normalt kører på mainframes ( MVS, OS/390 etc ). Da en del firma har deres data og applikationer liggende på sådan en system , er det ikke nemt for dem \"bare\" at flytte dem på et web server, hvis de vil gøre dem tilgængelig for deres kunder på internet. For at kunne konnekte til en CICS system, køre transaktioner og udveklse data, er der udviklet en del middelware. Den du skal bruge ( fra en jsp/servlet ) hedder CICS Transaction Gateway ( hed CICS Gateway for Java ) og kan vist downloades gratis fra IBM, ellers kommer den med IBM VisualAge for Java.