Avatar billede stigpedersen Nybegynder
18. januar 2002 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

kan sdram 100 køre 133 ?

Jeg har læst at hvis man er besiddelse af
mærkevare sd 100 ram, så kan man for det meste med held køre dem som 133.
Er det rigtigt?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2002 - 12:15 #1
det skulle være muligt ja :)

mine kunne hvertfald..men nu kører jeg med DDRRam, så det problem har jeg ikke mere .)
Avatar billede mryom Nybegynder
18. januar 2002 - 12:15 #2
Ja
Det kaldes overclocking, at få nået til at køre hurtigere en det er tested/lavet til.

Der er dog change for at systemet bliver ustabilt!!!
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
18. januar 2002 - 12:19 #3
Jamen er det rigtigt at det er mere reglen ind undtagelsen.
Jeg ved godt det hedder overclocking, derfor valg af kategori overclocking.
Avatar billede mryom Nybegynder
18. januar 2002 - 12:26 #4
du er en smart fætter hva...

så længe du kun overclocker den til 133MHz skulle der ikke være nogle problemer(hvis dit bundkort ellers understøtter 133MHz, hvis ik er det dit system kan gå hen og blive ustabilt), men ved 166MHz og der over begynder systemet at blive extremt ustabilt. Men det kan du jo selv finde u af så er det bare at sætte hastigheden ned!!! :-D

Avatar billede stigpedersen Nybegynder
18. januar 2002 - 13:21 #5
ok Så er der ikke nogen grund til at udskifte
100 med 133.
Og nej jeg er ikke så smart, derfor de dumme spørgsmål ;-)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2002 - 14:10 #6
takker for point :)