Avatar billede jezz Nybegynder
18. januar 2002 - 09:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2000 Vs XP

Hej hvordan sender man en fil på over 10 mb fra sin mail til en anden der så får adgang til filen og kan downloade den når jeg er online og i såfald er det kun outlook xp der kan det. hvad skal man evt skrive, jeg kan godt uddube hvis i gerne vil have det.
Avatar billede fjos Nybegynder
18. januar 2002 - 09:07 #1
først åbner du outlook og så ny besked, så skal du trykke på vedhæft fil og så har du gjordt det så skal det bare sendes.. det kan godt tage lidt langt tid at sende hvis ikke du har hurtigt internet
Avatar billede spine Nybegynder
18. januar 2002 - 09:07 #2
venligst uddyb.
umiddelbart er der ikke mange udbydere der tillader filer af den str. men har i begge egen mailserver, er der ingen problemer, outlook er ligglad med filens størrelse.
Alternativer vil være at gemme den online på eks. www.freedrive.com , eller måske overføre via icq, ellers måske sætte en fTP server, hvis en af jer har fast IP (adsl el lign.)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:08 #3
Det kommer an på mail-serveren. Hvis din mail-server (el. din internetudbyders mail-server) f.eks. bestemmer at du højest må sende 10 MB kan du ikke sende mere ...

Du kan jo bare zippe den store i fil i mindre filer
Avatar billede fjos Nybegynder
18. januar 2002 - 09:11 #4
nu ved jeg ikke hvor meget viden han har inden for computer men det er en god ide at pakke filen ned. klik her for et zip program www.winzip.com
Avatar billede jezz Nybegynder
18. januar 2002 - 09:12 #5
Jeg har e´n mail udbyder der kun kan håndtere 5 mb filer ad gangen aner ikke hvorfor, jeg troede egentlig også det var 10 Mb men filen er pakket og fylder 12 Mb, men jeg har ingen IP adresse. Jeg ville gerne sende mailen med teksten C:mappe\\fil\\*.ace og så skulle modtageren kunne trykke på linket og hente filen fra min computer, mens jeg er online, er det uddybende nok
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:17 #6
Hvilket styresystem har du ???
Avatar billede jezz Nybegynder
18. januar 2002 - 09:21 #7
XP professional
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:23 #8
I Win2000/XP åbner du klikker du på Start-knappen -> Vælger Indstillinger -> Kontrolpanel -> Administration -> Internet Information Server.

Hvis denne ikke eksistere skal du ført installere IIS ved at åbne Tilføj/fjern programmer og så installere IIS.

Her inde vælger du mappen Default Web Site. Højreklik på den vælg Egenskaber. På et af fanebladede kan vælge hvilket biblitotekt der skal være roden af din web-server (std. C:\\INETPUB\\WWWROOT). Dette ændre du til C:\\Mappe\\Fil\\

Herefter åbner du en kommandoprompt (Start - Kør - cmd)

og skriver \'ipconfig /all\' ... her finder du den IP-adresse din udbyder har tildelt dig ... Nu sender du en mail med et link til http://IP-adressen/*.ace (f.eks. 192.168.0.2) hvor stjerne er lig med navnet på filen.

Håber det er uddybende nok ...
Avatar billede jezz Nybegynder
18. januar 2002 - 09:27 #9
Skal jeg ikke skrive http://ip-adressen/c:mappe/fil/*.ace ???
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:30 #10
nej ... den mapppe du ændrede angiver roden af din webserver i dit tilfælde C:\\Mappe\\Fil\\
Avatar billede spine Nybegynder
18. januar 2002 - 09:34 #11
der er stadig muligheden for at sætte en FTP op er det ikke også indbygget i XP ??
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:44 #12
jo, web el. ftp må du selv om ... hvis du vil sætte ftp op skal du bare vælge Default FTP Site og ændre mappen på denne.

Tak for point :-)

Avatar billede jezz Nybegynder
18. januar 2002 - 12:39 #13
velbekomme