Avatar billede nfotx Nybegynder
17. januar 2002 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Compiler?

Hej alle sammen!
Er der nogen der kender en gratis, simpel og lille (ikke noget med 8 megabyte) c++ compiler?
Jeg har allerede en der fylder 123 mb, men den er jo ikk lige til at tage med rundt. Det eneste jeg skal bruge er en compiler, hvor jeg putter en source-fil ind i den ene ende, og får et program i den anden. Ikke nogen fancy gui.
Avatar billede nfotx Nybegynder
17. januar 2002 - 15:13 #1
egentlig behøver jeg heller ikke alle include filerne, da jeg allerede har en gigantisk samling af både \"originale\" og hjemmebryggede.
Avatar billede disky Nybegynder
17. januar 2002 - 15:17 #2
Download GCC compileren
Avatar billede professoren Nybegynder
17. januar 2002 - 15:18 #3
Du kan stadig brug en DOS C++ compiler på de fleste computer. De fylder ikke meget, og
kan genere 16-bit code. Prøv TurboC++ for DOS, Zortech C++ for DOS, eller en af den
allerførste windows udgaver af MS  VC++ (version 1.0 f.eks.). Hvis du vil lave 32-bit code, skal du bruge VC++ version 3.0 eller højere, (eller Borland/Inrise) for Win95 eller Win32s
Avatar billede disky Nybegynder
17. januar 2002 - 15:20 #4
og de kvikke læsere opdager hurtigt at VC++ V3 og højere bestemt fylder MEGET mere end 8 MB
Avatar billede nfotx Nybegynder
17. januar 2002 - 15:20 #5
Hmm.. lyder fint, men bare lig et sidste spm: Er VC++ gratis??
Avatar billede nfotx Nybegynder
17. januar 2002 - 15:22 #6
tror nok jeg en gang prøvede at downloade GCC compileren, men der kunne jeg ikke finde ud af at bruge den...
Avatar billede disky Nybegynder
17. januar 2002 - 15:23 #7
nej VC er ikke gratis, ligesom vist ingen af de andre han nævner.
Avatar billede aaen Nybegynder
17. januar 2002 - 15:24 #8
Dev C++ (http://www.bloodshed.net/devcpp.html) er et komplet C++ udviklingsværktøj. Fylder knap 8 mb i download. Den bruger MinGW32 compileren, som du også kan hente seperat http://www.mingw.org/
Avatar billede nfotx Nybegynder
17. januar 2002 - 15:46 #9
nå hva... har fundet en selv, men pointene får i aligevel... takker!