Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. januar 2002 - 11:41 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Java Tutors

Hejsa
Eftersom at jeg skal til at lære Java næste skole tænkte jeg at jeg ville forberede mig en smule...
Så hvis der er nogen der kender nogle gode sites(helst DK) med tutorials vil jeg da blive lidt lykkelig! :)
Har allerede webcafe.dk...

// www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede hojben Novice
17. januar 2002 - 11:54 #1
Avatar billede disky Nybegynder
17. januar 2002 - 11:54 #2
Der findes mig bekendt ingen danske sites der bare er nogenlunde når det gælder java.

En af de bedste er SUN\'s egen:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Er dog på engelsk.
Avatar billede professoren Nybegynder
17. januar 2002 - 12:05 #3
De fleste sites er ikke på dansk, men der findes gratis ebøger om Java på dansk, som
man kan downloade frit fra nettet? Hvis det er af interesse, kan jeg give dig nogle adresser. Men er det \"rigtig\" Java du vil lære, eller Javascript/Jscript? Der er en forskel...

Jeg er enig med disky at SUN\'s site er en af de bedre for \"rigtig\" Java--men det anbefales
IKKE til teenager, amatør, eller folk der er usikker på deres engelskkundskaber!!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. januar 2002 - 13:00 #4
professoren >> jeg vil da gerne have de links....
Og jeg er ikke ligefrem usikker på mine engelsk kundskaber, synes bare det ville være lettere på dansk...
og så mener jeg selv at jeg har lidt erfaring i at programmere med php, som burde give et mere eller mindre grundlag for Java..
Og selvom jeg måske endnu er en teenager(kun et ½ år endnu), må det jo kunne bruges eftersom at det er datamatiker uddannelsen jeg skal begynde på...
Der er flere fra min klasse der slet ikke kan programmere noget udover lidt html, som vil begunde sammmen med mig!
Avatar billede disky Nybegynder
17. januar 2002 - 13:03 #5
html er IKKE noget man programmerer :-)

Hvis du kender lidt til programmering skal du gøre følgende:

1. juble over at du slipper for php :-)
2. downloade JDK1.3.1 fra www.javasoft.com
3. downloade Forte fra www.javasoft.com
4. installer begge to
5. kør igennem den tutorial jeg linkede til
6. juble igen, men denne gang over hvor gennemført Java er.
Avatar billede tiller Nybegynder
18. januar 2002 - 00:53 #6
En på dansk: http://javabog.dk

Avatar billede aslan Nybegynder
21. januar 2002 - 10:23 #7
1. juble over at du slipper for php :-)<--- ehm kunne man få en uddybning på det?
Avatar billede disky Nybegynder
21. januar 2002 - 10:25 #8
Ja JSP/Java er bedre end php.

Har arbejdet med php og jsp på prof. niveau, og der er ingen tvivl om hvad der er bedst.
Avatar billede aslan Nybegynder
21. januar 2002 - 15:30 #9
Har?
Avatar billede disky Nybegynder
21. januar 2002 - 15:32 #10
ja altså PHP, jeg rører det ikke længere, da jeg mener JSP er meget meget bedre.
Avatar billede aslan Nybegynder
21. januar 2002 - 20:48 #11
Jeg har bygget flere hp\'er der bygger på php og mysql og de virker udmærket,men jeg kunne godt forstille mig at man fik problemmer hvis det var større sites?
Avatar billede disky Nybegynder
22. januar 2002 - 12:54 #12
jeg sagde ikke php ikke virkede, jeg sagde bare at JSP er bedre,