Avatar billede ruddy-ur- Nybegynder
16. januar 2002 - 16:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bundkort hvad kan det klare?

jeg har en bundkort fra asus som hedder A7A266.
jeg vil gerne vide om det kan trikke de nye processere fra AMD!
Avatar billede peet-49 Novice
16. januar 2002 - 16:57 #1
Der skulle ingen problemer være. Det kører ATA 100, og du kan montere de nye XP fra AMD
Avatar billede hologram Nybegynder
16. januar 2002 - 16:59 #2
Hvad har ATA100 med Athlons Palomino-processorer at gøre? :)
Umiddelbart ville jeg sige at du sagtens kan køre processorerne, men jeg ved at man skal ændre på nogle jumpers på A7V266, så du burde måske kigge din bundkort-manual igennem først. Kig også efter en bios-opdatering, just in case.
Avatar billede shamanic Nybegynder
16. januar 2002 - 17:18 #3
det kan den godt med en ny biosopdatering

http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/socketa.htm
Avatar billede shamanic Nybegynder
16. januar 2002 - 17:20 #4
quote:

A7A266 (5 PCI, 266/200MHz FSB, AGP Pro/4X, 2x DDR DIMM, 3x PC133 DIMM)

aa261009.zip  A7A266 BIOS Ver. 1009 10/24/2001
Add ATI AGP display card patch to improve compatibility.

aa26108b.zip
A7A266 BIOS Ver. 1008b 10/18/2001
Add support for AMD® Athlon XP CPU.
Avatar billede hologram Nybegynder
16. januar 2002 - 17:22 #5
Find ud af hvilken version din BIOS er, så du kan finde ud af om du behøver opdatere din bios.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. januar 2002 - 01:29 #6
Der er noget dansk info om A7V266-E -bemærk E - her, om bl.a. jumper
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/A7V266-E.htm

hvor der benyttes en AMD XP 1600+ (1400MHz) og dit spørgsmål lyder jo: jeg vil gerne vide om det kan trikke de nye processere fra AMD

Avatar billede shamanic Nybegynder
17. januar 2002 - 20:04 #7
ruddy-ur- hvordan kan du give point til et forkert svar, jeg quoter:
peet49: \"Der skulle ingen problemer være. Det kører ATA 100, og du kan montere de nye XP fra AMD\"

hologram: \"Hvad har ATA100 med Athlons Palomino-processorer at gøre? :)\" ja det gad jeg også at vide.
Avatar billede hologram Nybegynder
17. januar 2002 - 20:08 #8
Er træt af det fis her... Folk får det rigtige svar og giver points til den første på listen, lige meget om det er rigtigt eller ej...
Gider snart ikke det her længere.
Avatar billede shamanic Nybegynder
17. januar 2002 - 20:09 #9
jeg er enig med dig hologram
Avatar billede halifax Nybegynder
18. januar 2002 - 01:49 #10
Jeg er enig med Jer begge. ruddy-ur pointtildeling er en skændsel. Han/hun er bestemt med til at trække niveauet og seriøsiteten ned på Eksperten. Omvendt ses også en typisk adfærd fra peet49. Gud, hvor har han givet mange intetsigende \"svar\" eller direkte forkerte svar. Han er yderst sjældent på banen med en kommentar, men altid hurtig, helst først, til af give \"svar\". Det er sørgeligt at den taktik virker til at hive point i land. Man kan da vist med rette sige, at peet49 også er useriøs mange gange, når han stort set poster alt som svar! - Bevares, nogle gange har han ramt rigtigt og fået sine fortjente point. Men hvor bliver man træt af altid at se ham med svar, hvor det var bedst at han kommenterede, eller helt holdt sig fra indlæg, hvor han blot afslører ingen eller kun ringe viden om et spm. Alligevel \"svarer\" han og vil nok hævde det er hans ret. Men det er useriøst - desværre er han ikke den eneste, der gør det.
Sure opstød! - Ja, og jeg synes det er berettiget, men vil ikke starte endnu en debat. Over and out.

Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2002 - 15:50 #11
Halifax>> Når man ser på dine point, skal du vist feje foran din egen dør først. Det er ren og skær misundelse, havde du eller en af de andre fået pointene, havde der ikke været noget galt. Jeg svarer da trods alt også på 0 poinr spørgsmål, og bruger somme tider timer på et enkelt spørgsmål. At ATa 100 ikke har noget med spørgsmålet, at gøre, er måske en svipser, men spørgsmålet var; kan dette MB trikke XP amd, og det kan det, så hvad er problet?????
Avatar billede hologram Nybegynder
18. januar 2002 - 18:15 #12
At du ikke kom med nogle argumenter for at dit svar var rigtigt. Du kunne give nogle links til seriøse sites, hvor de informationer du skrev stod i, eller bare komme med lidt mere end én enkelt linie, der egentlig bare kunne forkortes ned til \"ja\", og stadig betyde det samme...