Avatar billede nicce Nybegynder
16. januar 2002 - 15:48 Der er 5 kommentarer

HASTER Eksamens Guldkorn mangles!

hejsa, jeg skal til eksamen i Databaser, og har brug for nogle uptodate informationer:-) jeg ved ikke hvor højt niveauet kommer til at ligge( en smule lavere end datamatiker), men vi skal nok snakke om normalisering 1,2,3-BCNF og vi skal nok også lave nogle eks. på JOIN sql statements osv. jeg har i en del artikler læst at der skrives INNER JOIN, og at det var en nyere måde at joine på? jeg er ikke særlig god til sql, så hvis i kunne lave et let eksempel ville det være fint.

jeg er ude efter nogle guldkorn, som jeg kan ryste ud af ærmet:-) og måske en forklaring af hvordan i gør i praksis når en ny db skal laves.. mht. ER diagram osv.

kan i forklare transitiv afhængihed (a=b og b=c derfor a=c korrekt?), og hvor der kommer ind i billedet, når vi snakker DB design.

mange tak

Avatar billede soreno Praktikant
16. januar 2002 - 15:51 #1
Avatar billede nicce Nybegynder
16. januar 2002 - 16:12 #2
mange tak for linket:-) jeg vil dog gerne have lige \"mere\" for mine point, måske nogle gode råd ell. lignende, i som arbejder med databaser må jo kunne sige hvad der er det aller vigtisgste osv. når man skal designe osv..
Avatar billede teepee Nybegynder
16. januar 2002 - 16:33 #3
INNER er det modsatte af OUTER og er derfor et normalt join. Enkelte databaser synes at det er sjovt at spilde plads på at tilføje denne tekst, men det er altså en ganske almindelig join.

Umiddelbart hører dit transitiv afhængigheds eksemplet vist mere til matematikken, men måske kan man sige at hvis man har en Ordre hvortil der er tilknyttet Ordrelinier, og hver Ordrelinie er tilknyttet en enkelt Vare, så er der indirekte tilknyttet Varer til Ordren. Kan det bruges?

Avatar billede nicce Nybegynder
16. januar 2002 - 16:59 #4
jeg har hørt at de går meget op i det teoretiske, afhængighed diagrammer osv, og jeg fatter minus..
Avatar billede jakob_madsen Nybegynder
11. marts 2002 - 08:43 #5