Avatar billede rfc987456 Nybegynder
16. januar 2002 - 10:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mac skærme til PC

Jeg har en 21\" Mac skærm som jeg gerne vil bruge til pc. Jeg har adapter til stikket, og skærmen virker som den skal. Jeg har fundet ud af at skærmen skal køre 75 HZ men alligevel flimrer den når man starter computeren, er der nogen der har en løsning, evt. software på dette problem...
Avatar billede tre Nybegynder
16. januar 2002 - 10:20 #1
Mange af de der Hardware skærmstik converete til MAC skærme, skal man indstille ved at åbne et dæksel på converteren og sætte opløsningen der.

Måske er der gså en indstilling som lader computeren afgøre opløsningen....

Hvordan ser din converter ud??
Avatar billede rfc987456 Nybegynder
16. januar 2002 - 10:24 #2
Det er bare et stik som laver mac stikket om så det passer i pc\'en
Avatar billede tre Nybegynder
16. januar 2002 - 10:39 #3
Har du indstillet skærmen rigtigt i kontrolpanelet??

Måske skulle du sætte opløsningen en tand ned og bibeholde de 75 Hertz.....

Det kommer jo også lidt an på om dit grafikkort kan håndtere opløsningen....
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. januar 2002 - 10:45 #4
Prøv først med den laveste opløsning.

Sæt den efterhånden lidt op og prøv indstillingen uden at genstarte Windows.

-så finder du ad af om den vil.

Hvis den IKKE vil, kan det være fordi at dit Grafikkort IKKE understøtter skærmtypen (RGB, VGA, SVGA osv.)

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede rfc987456 Nybegynder
16. januar 2002 - 10:46 #5
grafikkortet kan sagtens køre det, og skærmen vi køre i noget der ligger tæt på 1280X1024, men det virker bare ikke, men med ca. samme opløsnig og opdatering på en mac virker det fint
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. januar 2002 - 10:48 #6
Så skal du have fat i en anden type konverter.

En konverter der kan indstilles til dit Grafikkort med små lus.

Den kan du få her:

http://www.aeblenet.dk
Avatar billede rfc987456 Nybegynder
16. januar 2002 - 10:49 #7
Jeg har prøvet med at sætte den op lidt af gangen, men den opløsning skærmen vil køre med er ikke en windows/pc standard, er der nogen form for software der vil lave pc opløsning om til mac, det er et lidt sært tal i forhold til pc\'ens tal....
Avatar billede rfc987456 Nybegynder
16. januar 2002 - 10:55 #8
Jeg kan ikke liiiige finde den adapter du snakker om....
Avatar billede nesral Nybegynder
16. januar 2002 - 12:29 #9
hvilke stik har du på selve monitoren ..
og hvor mange ..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. januar 2002 - 14:48 #10
Nej. Men du kan finde min mailadresse og forespørge . . .
Avatar billede chrisb Nybegynder
27. januar 2002 - 21:44 #11
Jeg sidder også med en 21" Mac skærm, og kunne godt tænke mig at finde sådan en adabter, ell en beskrivelse af ben forbindelserne.
Hvor kan man finde den slags, ell hvor kan man købe en adabter??

VH
Bjørn
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 10:00 #12
Du kan købe stikket hos www.macpartner.dk