Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 02:20 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Mit lydkort hakker

Hej
mit lydkort hakker når jeg afspiller musik i fx. Winamp. Det samme gør sig gældende når jeg ser DVD-film. Der kommer små ophold i musikken -og det er ret træls. Billedet fryser samtidigt. Er det muligt at øge mængden af RAM til lydkortet så det ikke hakker eller er det bare en lorte computer jeg har mig?
Jeg har XP-professional DK, AMD Thunderbird 1333, 256 DDR RAM, c-media onboard lydkort (CMI8738)på et ASUS A7A-266 bundkort, ASUS GeForce 3-deluxe, IBM Deskstar 40 GXP,Toshiba 16/40 DVD. (Driverne er opdateret til lydkortet fra Microsofts hjemmeside.BIOS er het ny og frisk.DirectX 8.1)
Jeg har prøvet at sætte et SB 128 i computeren og deaktivere onboardlydkortet, men den hakkede stadig.

PLEAZE hjælp!
Laumeister
Avatar billede Noone Nybegynder
16. januar 2002 - 02:25 #1

Avatar billede Noone Nybegynder
16. januar 2002 - 02:26 #2
Wops... Sorry for den blanke besked. Det var slet ikke meningen, at jeg ville poste noget somhelst.
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 02:30 #3
Hvis alt er som du siger ...og den ikke har nogle konflikter...ville jeg anbefale at reinstallere din Winamp. Hvad angå afspilling af DVD hvad for en player bruger du ??
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 02:39 #4
Jeg benytter ASUS DVD2000. Jeg har geninstaleret WINamp op til flere gange uden at der skete en forbedring.( det er i øvrigt version 2.78) så det skulle være den nyeste.
Der er ingen konflikter nogen steder eller også magter jeg ikke at se dem.

Laumeister
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 02:48 #5
Det er desuden en god ide at drefrag engang imellem........ Et anden mulighed er at frgøre noget Ram da du kun har 256... Det gør man gennem et lille smarty stykke software :
Her
http://www.pc-files.dk/files2.php

Hilsen
Sublime........Arbejder med at finde nogle flere til dig...
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 02:58 #6
hmmmm... jeg ville nok råde dig til at skaffe et andet lydkort end et on-board, for der er kun bøvl med dem... Du kan købe et Creative SB Live! til under 500kr. og det er så godt!!
Avatar billede Noone Nybegynder
16. januar 2002 - 03:02 #7
bridedk: Kan man også købe ekstra PCI slots billigt? ;)
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:02 #8
Jeg vil bare ikke ud og bruge penge på noget som jeg ikke er helt sikker på løser mit problem. Det er helt sikkert at det du snakker om er et langt bedre lydkort end det jeg har, men hvis det ikke løser mit problem er det lidt skidt. Jeg har jo som sagt prøvet med et SB 128 uden at det hjalp, men måske et større ville hjælpe.
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:03 #9
Hmmm Ja det var jo nok den lette løsning der uden tvivl ville være den bedste.... On-board sucks...men det burde dog kunne lade sig gøre. en af mine Pc kører fint med disse spec. Så hvis du har tålmodighed så kan det lade sig gøre Ellers så køb et nyt lydkort

Hilsen Sublime
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:03 #10
Lidt for langsom Sorry
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:04 #11
Jeg løber ingen steder hvis jeg kan spare penge!
-og tak for tålmodigheden og gåpåmodet!
Laumeister
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 03:07 #12
Har selv haft det problem, med at lyden hakkede i spil, en lille smule grafik, video osv.. Så købte jeg SB Live! 5.1 og lortet kørere bare!! Svinet har jo indbygget hardware acc.
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:08 #13
Er det ikke et ret dyrt lydkort? ved ikke det helt vilde om dette emne. Bruger det kun som baggrundsmusik og spil
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:10 #14
Prøvet med andre Dvd-aspillere ??
Her er lidt ...De virker godt

http://www.divxit.dk/
Tryk download og afspillere
http://www.vcdhelp.com/plaympg.htm

Hilsen Sublime
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 03:10 #15
Overhovedet ikke! Creative har lavet et nyt lydkort, så derfor bliver \'de andre\' automatisk sat ned... Du kan købe en for 400kr maks. Og desuden kørere spillene ca. 20% hurtigere....
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:13 #16
Hvad angår DVDafspilning kan jeg anbefale at opdatere dit frafikkort... Mere Ram vil også være en ide, men ram er desværre steget til det tredobbelte i øjeblikket ...
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 03:13 #17
Som sagt, så har jeg haft det samme problem, og det virker 100% at købe lydkortet!!
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:14 #18
Nej de er billige hvis det kun skal bruges som standard, men det løser ik dit DVD-prob.
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:14 #19
Jeg har villet købe en 512MB klods men den mærmer sig jo 2000 kr. Jeg er lige i gang med at downloade DVD-afspillere for at kontrollere om det kan være det.
Laumeister
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 03:15 #20
læs eventuelt grafikkort guiden på www.hard-news.dk
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 03:16 #21
prøv www.gocyberlink.com - Power DVD
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:20 #22
Dit grafikkort har brug for denne...
http://www.nvidia.com/
Husk at finde den rigtige--
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:24 #23
Hvor mange ram ligger der på dit grafikkort ??
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:27 #24
Jeg har 64MB DDR ram.
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:29 #25
Hmmmmmm Måske denne driver er bedere til dit grafikkort...
http://www.asus.com.tw/vga/vgaindex.htm
Den anden burde dog virke, men er ik sikker..
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
16. januar 2002 - 03:30 #26
Burde være nok
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:36 #27
Jeg har lige opdateret mit grafikkort til version 23.12. Lyd og billede hakker stadig en lille smule. lidt men nok til at det er lidt træls. Det er måske tid til at få et nyt grafikkort alligevel

Laumeister
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:39 #28
I øvrigt Sublime nu da du taler om at opdatere mine ASUS grafikkort drivere, så har jeg forgæves forsøgt at få mine VR briller som hørte med til grafikkortet til at virke. Den menu som var med til win98 duer ikke i XP og det gør brillerne heller ikke.Er det noget du ved noget om?? ekstra point!
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 03:40 #29
Den driver der hørte til Win98 virker ikke i XP. Xp afviser i øvrigt også de drivere som er på ASUS\'s hjemmeside

Laumeister
Avatar billede neomanx Nybegynder
16. januar 2002 - 03:58 #30
Jeg havde det samme problem som dig, Mit bundkort er også et ASUS A7A-266, Jeg købte et SB Live 1024 og så virkede det =)
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 04:02 #31
Neomanx deaktiverede du bare onboard lydkortet eller hvad?

Laumeister
Avatar billede neomanx Nybegynder
16. januar 2002 - 04:04 #32
Nej jeg satte bare SB\'et i og installeret det så flyttede Højtaler ledningen (selvfølgelig) Så virkede det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. januar 2002 - 06:17 #33
Luk din Zone alarm ned, det skulle hjælpe på DVD filmene. Det skulle helst ikke gøre nogen forskel med lydkortet.

Men jeg havde et SB128PCI lydkort der ikke kunne med win2000 købte derfor et SB 512PCI og har nu lyd uden hakker og støj. Det kan altså bare være din driver der er dårlig, så prøv at låne et andet lydkort.
Avatar billede moebius Nybegynder
16. januar 2002 - 08:07 #34

Du kan prøve at stille PCI latency til enden 0 eller 64. Det kan være at det løser problemet!!!

Ellers kan du prøve med en BIOS opdatering!
Avatar billede laumeister Nybegynder
16. januar 2002 - 17:50 #35
Hvor indstiller jeg PCI latencien?? Har ikke prøvet det før.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2002 - 06:20 #36
I din BIOS