Avatar billede djcuper Nybegynder
16. januar 2002 - 00:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Numlock er slået fra

Hej eksperter!
Jeg har et lille problem med min numlock. jeg kan ikke få den til at være slået til når jeg starter windows XP, jeg har kontroleret om den er sat til i biosen og det er den. Er der en der kan give et lille hint.

/René
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
16. januar 2002 - 01:18 #1
åben regedit

gå ind i HKEY_USERS/.Default/Keyboard og sæt værdien for InitialKeyboardIndicators til 2 :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
16. januar 2002 - 01:18 #2
svar even
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2002 - 01:33 #3
jeg plejer under installationen at slå den til, og den indstilling beholder den altid.
Jeg har ikke mulighed for at sætte Numlock til i bios.

Man kan også sætte den til efter at rammen er talt op og Windows skal til at loade, og det er kun nødvndig den ene  gang!
Avatar billede djcuper Nybegynder
16. januar 2002 - 06:15 #4
Hmm, hvor skulle det være i installationen af XP.. Nå, men jeg har prøver det med regedit. men jeg kan ikke finde InitialKeyboardIndicators. Jeg ved ikke om det har noget at sige at jeg bruger XP Prof. ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2002 - 09:36 #5
som regel på et sted hvor et eller flere tal skal bruges og man så bruger det numeriske tastatur, det er ikke noget bestemt sted, blot et eller andet sted i forløbet.

Når jeg har sat numlock til behøver jeg ikke mere at tænke på om den er sat til, det er den altid.

Det er fint nok at man kan gå ind i registreringsdatabasen, men det har næppe været hensigten fra Microsoft\'s side at folk skal rode med databasen, det er for erfarne brugere.
Avatar billede djcuper Nybegynder
16. januar 2002 - 09:41 #6
Ja, du har ret i at jeg ikke skal ind i registreringsdatabasen normalt. men det virkede ikke det som du har skrevet om, derfor er jeg vel nødt til at gøre det selv. :-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2002 - 09:56 #7
Ellers skal du hente Tweakui eller Powertoys, med dem mener jeg at du kan sætte numlock så den bliver der.
Her kan du finde Tweakui, du skal se i højre side lidt nede!
http://www.svein.dk/

Her kan du hente Powertoys http://66.34.10.74/nt/xp/utips/utips9.shtml
Avatar billede kdn Nybegynder
16. januar 2002 - 11:20 #8
Start regedit.exe

Vælg:

HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Control Panel\\Keyboard
Sæt \"InitialKeyboardIndicators\" = 2

//kdn
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2002 - 11:40 #9
kdn> det har jo været foreslået af maverick og afvist ;o)
Avatar billede nobbod Nybegynder
16. januar 2002 - 11:54 #10
Det skal ændres i regedit, søg evt. på InitialKeyboardIndicators og alle de steder den finder det, ændres værdien til 2. (har selv haft problemet)
Avatar billede kdn Nybegynder
16. januar 2002 - 12:07 #11

retaxes> Ja, men han manglede punktet \"Control Panel\"

//kdn
Avatar billede djcuper Nybegynder
16. januar 2002 - 16:57 #12
Hej Igen, jeg takker for de gode svar det virker nu, pointene går til kdn , da jeg ikke skal ud på nettet og hente et program , men også stor tak til alle dem der har svaret. René