Avatar billede darth_wader Nybegynder
15. januar 2002 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VPN fra Win XP, gennem en 2000 server !

Hejsa.
Jeg har en 2000 server kørende, som modtager VPN opkald, gennem en Cisco 677 router.
Dette kører pt optimalt. Mit prob er at jeg fra min Win XP maskine skal oprette en VPN forbindelse til mit firma. Da min router vidresender protocol 47 og de respektive porte til min 2000 server kan jeg ikke ringe op via min XP, da jeg aldrig får tilbagemelding fra mit firma.
Jeg kan derimod godt fra min 2000 server. Jeg har så oprettet denne VPN forbindelse og lavet en Internet sharing.
Men min server kører fast IP, og vil derfor ikke automatisk ringe op til Firmaet når jeg fra min XP pinger nettet på mit firma.

Nogen der har nogle gode råd ???
Avatar billede tingleff Praktikant
15. januar 2002 - 22:20 #1
kan man køre VPN på en Cisco 677???
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. januar 2002 - 07:31 #2
køb et extra externt IPnummer, og lad DIt firmas VPN server lytte på en IP som er dedikert til det job. og i bruger den anden ip når i serufer ud på nettet. På den måde kan du forvarde port 1723 og protocol id 47 (gre) til vpn serveren fra den ene IP til RAS serveren, og lade trafikken fra den anden IP gå direkte ind på nettet.

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede darth_wader Nybegynder
16. januar 2002 - 10:04 #3
Hmm, sorry.
Glemte at formidle at den der tager imod mit VPN opkald er en MS ISA Server.
Så andet ipnummer er desværre udelukket.
MEd et extra ipnummer som du siger er det intet prob.
Men med Cybercity ADSL er det ikke bare at få et extra af dem.
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. januar 2002 - 11:43 #4
jow-- det koster bare lidt extra, og du kan SAGTENS konfigurere din ISA til at lytte på den specifike anden externe IP og sende videre til en 3 interne IP
Avatar billede darth_wader Nybegynder
16. januar 2002 - 21:42 #5
Det er jo ikke på ISA siden der er problemer.
Det er hos mig selv !!

Læs lige en gang til hvad jeg skrev.
Jeg skal fra min XP igennem en 2000 server, som står hos mig selv, for derefter at komme videre til ISA serveren..