Avatar billede gorba Nybegynder
27. april 2000 - 22:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

OCR!!

Hejsa!!
jeg har en scanner, og der medfølger et
" TextBridge Instant Access OCR™ " program. Efter jeg har scannet et dokument ind, ja.. det rigtigt skidt ud, især når man ikke kan arabisk..
*joke*

hvad anbefaler i at program til indscanning af dokumenter!!?
jeg har som skrevet, indscannet det med min underskrift, for at faxe tilbage med mit modem, istedet må jeg imorgen bruge firmaets fax maskine..

så synes jeg ikke at en scanner er så smart igen hvis det skal ligne engang hurlumhej bagefter....
har læs brugsforvirringen.
gorba
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 22:19 #1
Hvis du blot ønsker at indskanne dokumentet med din underskrift på for derefter at sende det pr. fax-modem, kan du vel blot nøjes med at indscanne det som et billede (og evt. indsætte billedet i et word-dok, som du fax'er, eller hvordan det nu vil være lettest for dig). På den måde skulle der ikke komme nogle "huller" i teksten. (Du kan kalde scanner-softwaren fra et hvilket som helst billedbehandlingsprogram og indscanne som billed - Som jeg har forstået det, har du brugt et tekstgenkendelses-program).

Jeg har ofte brugt tekstgenkendelsesprogrammer, som gav en rimelig god kvalitet (=mange rigtige tegn), men jeg kan desværre ikke lige huske med hvilke programmer. - Det kan være der er andre, der kan hjælpe på det punkt.

Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 22:21 #2
Jeg bruger normalt paint shop pro til at kalde scannersoftwaren og derefter gemme / redigere det indscannede. - Hvis jeg ønsker at udskrive / faxe det, kopiere jeg gerne det indskannede billed over i word, da det her er lettere at tilpasse sideindstillinger m.v.
Avatar billede psj Nybegynder
28. april 2000 - 15:13 #3
ET GODT RÅD..

Næste gang du køber en scanner, så lad være med at se på prisen. Dit software er vist fra en scanner model Bilka...hvis man køber en ordenlig scanner-er der normalt også noget godt software, så man ikke skal lave "hovsa" løsninger som SA beskriver.

F.eks HP Scanjet 4200 til ca. 1200
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. maj 2000 - 10:52 #4
I det nyeste ALT OM DATA eller PC-World (måske et 3.)

Der er en prøveversion af OMNIPAGE 10.
Og det er SEJT! Jeg bruger selv OmniPage Pro. 9.0 og det er Genialt!

Absolut at anbefale!!!

MAds Østerby
Avatar billede sa Nybegynder
09. maj 2000 - 10:56 #5
=> psj

Ja, selve scannerens kvalitet (og pris) har ikke den største indflydelse på kvaliteten af den tekst, der kommer ud af tekstgenkendelsesprogrammet. Det drejer sig nærmere om at have det rigtige program - derfor kan man bruge en helt billig scanner, hvis den ellers ikke skal bruges til andet (så som billeder i høj kvalitet).
Avatar billede gorba Nybegynder
09. maj 2000 - 21:52 #6
vedrørende omnipage.
jeg scennede med netop det program, og resultatet var det samme, det så herrens ud, jeg må nok bate købe en minifax...
gorba