Avatar billede grav Nybegynder
27. april 2000 - 20:17 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Compaq 5838

Som alle ved, er Compaq Support gladest hvis man bare tager til takke med deres QuickRestore cd. Men hvis man nu gerne vil have Win2K på dyret ... er det muligt. Hardware på en CPQ 5838 inkluderer bl.a. Compaq DVD, Compaq CD-R, et eller andet S3-grafikkort og SB 128 PCI.
Jeg har været på win2kworld.com, og der er åbenbart ikke mange Compaq drivere at hente. Er der andre, der har prøvet lykken med en lignende Compaq model?
Avatar billede beltzer Nybegynder
27. april 2000 - 21:12 #1
Jeg har en Compaq 5861 med næsten de samme kort / Hardware og når jeg installere min win2k Pro så findes alle tingende af sig selv,  , Compaq og Microsoft har en aftale om udvikling af pulg and play drivere til Compaq Hardware....

Min virker og jeg ønsker dig held og lykke med din Compaq
Avatar billede bliddo Nybegynder
27. april 2000 - 21:33 #2
Hej

Jeg har den samme Compaq Pressario 5838, og har med held installeret Win2K på den. Det eneste der voldte mig problemer var det interne modem. Win2K opfanger det som værende et Sony HFC -etellerandet-. Men med den driver virker det ikke! Jeg har derfor tvunget en anden driver på. Der er som du sikkert ved tale om et Diamond modem og driveren som jeg fik til at virke hedder: (Producent)Diamond (Produkt)Supraexpress 56i PRO.

Jeg har desuden lidt problemer med at finde noget brænder software der virker under win2k. Det ser ud som brænderen er fundet OK med en fungerende driver af win2k.

Men ellers kører 5838'eren fint, og langt bedre end med Compaq's præinstallerede møg. Jeg bruger forresten samtidig en engelsk win98 SE på maskinen til spil (dualboot).

God fornøjelse og held og lykke...

<Bliddo>
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2000 - 22:50 #3
Jeg har været med til at installere windows 2000 på en compaq 5456. Vi delte disken op med Pm 5,0 og gav windows 2000 2gb at boldtre sig på. Den installation gik nem og uden problemer. compaq er faktisk den computer som har været den letteste at installere windows 2000 på, af dem jeg har set. Jeg overvejer selv at skifte mit nye dyr her ud med en compaq. windows2000 fandt selv alt hvad den skulle bruge også skærmdriver, som er et problem, hvis man prøver at installere windows NT 4,0. Så ender man med en 16 faver skærm.
Avatar billede grav Nybegynder
27. april 2000 - 23:27 #4
Tak for responsen! Here you go :-)