Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 18:32 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Cashcow/cashcom installation

Kom til at svare i stedet for at kommentere.....

MS NT 4.0 Server step by step.

Jeg har installeret certifikatet. Hvordan kommer jeg videre
Avatar billede ortrak Nybegynder
27. april 2000 - 20:24 #1
okay. Først og fremmest synes jeg du skal gå ind på http://cashcow.jirty.dk og læse de sider igennem. Der er en næsten komplet gennemgang af hvordan man installerer CashCow/Cashcom på en NT4. Der er beskrevet hvordan du installerer både cashcow og cashcom. Når du har læst det igennem og eventuelt installeret programmerne, vender du tilbage hertil. Det næste skridt bliver så, at tilmelde dig PBS' testserver, hvilket jeg nok skal forklare dig hvordan gøres.

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 21:04 #2
Jeg har været derinde 1000000000 gange, men filmen knækker ved INSTALLATIONEN...  Jeg ER allerede tilmeldt PBS´s testserver med IP nummer og det hele.
Inde på jirty står der noget om en fil som de kalder iis.cert.pem, eller lignende, som jeg ikke aner hvad er...  Det går ellers fint indtil det punkt, og når jeg så konfigurerer cashcom spørger den om 2 passwords.  Den ene er mit cert password, men hvad h.. er return-ticket???
Nå, men undskyld, fortsæt...
Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 21:06 #3
http://cashcow.jirty.dk/cashcow.ini  kan jeg forresten heller ikke få fat i...
Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 21:07 #4
Og jeg får hele tiden wrong password når jeg kører cashcom.........
Avatar billede ortrak Nybegynder
27. april 2000 - 22:26 #5
http://cashcow.jirty.dk/cashcow.ini  har altid været et dead link...
En return-ticket er hvad du får hvis du laver en succesfuld requestAuth(). Det har dog ikke noget at gøre med konfigurationen af cashcom at gøre.
Når du konfigurerer cashcom skal du skrive to password ind. Det første er til dit private certifikat, og det andet er en passphrase til krypteringen. Har du prøvet at følge denne her beskrivelse: http://mail-archive.cashcow.dk/msg00114.html

Hvilken specifik fejlkode får du fra Cashcom, når du siger at du får "wrong password" ?

/ortrak
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2000 - 22:31 #6
Det ser da ellers ud til at være en rimelig fyldig vejledning, som ligger inde på http://cashcow.jirty.dk. trin for trin.
Avatar billede ortrak Nybegynder
27. april 2000 - 22:42 #7
ja kharder. Men at sætte en betalingsløsning op, er en del sværere end du tror. Der er mange sorte huller, hvor det kan svært at få hjælp.

/ortrak
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2000 - 22:54 #8
Det er nok ikke svært at få hjælp, men det koster. Et sted skal de jo tjene pengene, når programmerne er gratis.

Der må da være nogle specialister her inde på eksperten. Nu har dankortet da kunnet bruges i næsten et år på nettet, hvis jeg ikke huser helt forkert.

Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 23:44 #9
forfra.  Installation af cashcow/cashcom? Feks kopier cashcow.dll til den og den mappe....
Avatar billede eskimoen Nybegynder
27. april 2000 - 23:49 #10
VENT!!!!  Certifikatet fra Verisign er ikke en fil for sig selv, men skal jeg blot gemme den som iis.cert.pem???????
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 00:26 #11
Har du installeret certifikatet fra Verisign i Microsoft Key Manager og derefter eksporteret det til en fil ved navn iis.key?
Har du derefter kørt getprivatekey.exe iis.key iis-privatekey.net fra en dos-prompt?
Har du derefter kørt openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out
iis.privatekey.pem fra en dos-prompt og angivet en passphrase til RC4 krypteringen da du blev bedt om det?
Har du derefter lavet en cashcow.ini-fil der svarer til denne:(hvis det er det hvor du har lagt filerne)
pgwhost      194.239.133.146
pgwport      443
keyfile      c:\winnt\cashcow\iis.privatekey.pem
certfile    c:\winnt\cashcow\iis.cert.pem
authlog      c:\winnt\cashcow\authlog.txt
capturelog  c:\winnt\cashcow\capturelog.txt
errorlog    c:\winnt\cashcow\errorlog.txt

Så vidt jeg ved kan iis.cert.pem hedde hvad det vil. Bare det står rigtigt i cashcow.ini-filen. Men prøv at rename den din certifikat-fil til iis.cert.pem og installer den i Microsoft Key Manager.
Hvad mener du med at certifikatet ikke er en fil for sig selv?

/ortrak

Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 00:27 #12
cashcow.ini skal ligge i c:\winnt

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 00:35 #13
kharder: Yup. Og det koster kassen!
Du har ret i at Dankortet har kunnet bruges i et års tid. Men:
Når man sætter en betalingsløsning op, skal man tage stilling til hvorvidt man vil sætte det hele op in-house på egen server, eller om man vil have en ekstern provider til at hoste det. Den sidste løsning er klart den letteste og også den lettest tilgængelige da det kræver en hulens masse papirer og revisorer for at få lov til at sætte det hele op på egen server. Det koster både tid og penge, og det er nok grunden til at der ikke findes så fantastisk mange mennesker på eksperten.dk som har sat en 100% intern betalingsløsning op. Det er i hvert fald min opfattelse, i betragtning af hvor lidt det bliver diskutteret på eksperten.dk.
I mit tilfælde havde jeg ikke noget valg, da min arbejdsplan skal leve af, at sælge ydelsen videre. Derfor skulle det hele foregå in-house og gerne uden konsulent-hjælp. Ikke på grund af omkostningerne ved konsulentbistand, men pga. den viden du opnår du står i lortet uden nogen hjælp fra andre mennesker. Det tog lidt tid at få det hele op at køre, men det lykkedes til sidst.
Lucky me...

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 00:42 #14
Sorry, jeg blev lige nødt til at trække lidt frisk luft (DF2).  Jeg modtog en email fra Verisign med mit test-certifikat, som jeg så skulle copy-paste til notebook, og gemme den under et navn (jeg mener de foreslog cert, men kan ikke huske hvad den skulle ende på)

Jeg chekker lige, og vender tilbage!
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 00:44 #15
yup. jeg venter.
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 01:06 #16
Okay, nu har jeg taget en kopi af mailen jeg får, check den lige ud!

When you receive your new Secure Server ID from VeriSign, you need to extract it from the e-mail message and install it on your server. To do this:

From your e-mail program, save the Secure Server ID to a file, such as cert.txt.
Open Key Manager from the Internet Server program group.
Select the key pair that matches your new Secure Server ID.
Choose Install Key Certificate from the Key menu.
Select the Secure Server ID file you saved in Step 1 and click Open.
When prompted, enter the password that you specified when creating the key pair.
Choose Commit Changes from the Servers menu.
When asked if you want to commit all changes now, click OK.

Som du kan se, hedder den IKKE noget med PEM til sidst (irreterende)
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 01:19 #17
bumbumbum. Jeg mener bare ,at du skal omdøbe den. Men det er altså to måneder siden, jeg installerede vores certifikat, så jeg er lidt rusty. Skal vi ikke sige at jeg lige undersøger sagen i morgen tidlig, når jeg er på arbejde, og så poster jeg her, det jeg finder ud af...?

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 01:27 #18
Ville være alle tiders!  Sov godt.  Vi er 4 timer bagud heroppe i det kolde norden, så jeg burde være up and running igen ved en 12-tiden dansk tid.
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 13:19 #19
Er tilbage!
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 14:32 #20
undersøger stadig sagen....

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 15:16 #21
thx
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 15:36 #22
okay.
copy&paste det certifikat du fik fra verisign ind i notepad og gem den som iis.cert.pem
Derefter:
Open Key Manager from the Internet Server program group.
Select the key pair that matches your new Secure Server ID.
Choose Install Key Certificate from the Key menu.
Select the Secure Server ID file you saved in Step 1 and click Open.
When prompted, enter the password that you specified when creating the key pair.
Choose Commit Changes from the Servers menu.
When asked if you want to commit all changes now, click OK.

prøv det

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 15:56 #23
Gør mit bedste...
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 16:06 #24
Hmm, virker ikke....  Den siger blot WORNG PASSWORD når jeg prøver at konfigurere cashcom.
Hvad skal man bruge som password i ticket-key????  Og hvad er ticket-key???
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 16:14 #25
vent vent vent. Jeg er overhovedet ikke kommet til cashcom endnu. Okay. Du har gjort hvad jeg. Hvad gjorde du så?

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 16:14 #26
hvad jeg = hvad jeg skrev.
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 16:35 #27
Det ser fornuftigt ud med cashcow....  Jeg har renamed cert file, og det  ser..................F.....  Mit system gider sgu ikke rigtigt.....
Pardon my French....
Ved du hvad.  Jeg laver lige en format, og reinstallerer NT.  Min transaction server er gået fuldstændig i spåner, og laver opstartsfejl på NT.  Jeg giver den lige kniven, og er oppe igen om 45 min...
Avatar billede ortrak Nybegynder
28. april 2000 - 17:51 #28
ja. gør det. Husk at dobbelchecke din cashcow.ini- fil ved at tjecke at filerne ligger de steder hvor de er angivet.

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 19:50 #29
S[ er jeg ved at v;re....hov, skal lige skifte sprog......
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 19:54 #30
Hmm, skal lige reboote
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 20:25 #31
Up and running...
Avatar billede eskimoen Nybegynder
28. april 2000 - 21:17 #32
Jeg er nu kommet så langt at jeg har lagt cashcow og de to andre filer i winnt/system32 og ini i winnt, bibliotek cashcow under winnt med iis.cert.pem og iis.privatekey.pem....
Nu er cashcom vel next????
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 13:00 #33
det burde det være. Men jeg føler mig ikke helt sikker på, at du har fået konfigureret din privatekey ordentligt. Jeg skal lige have bekræftet følgende:
Du må gerne bekræfte hver punkt for sig selv:
1. Har du downloadet http://download.cashcow.dk/nttools/opensslbin.zip og extracted filen?
2. Har du eksporteret dit certifikat til en fil ved navn iis.key?
3. Har du derefter kørt: getprivatekey.exe iis.key iis-privatekey.net
4. Har du derefter kørt: openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out
iis.privatekey.pem?

Jeg ved godt at jeg har spurgt om det før, men jeg vil gerne være sikker på at du er kommet igennem disse faser, uden at der er opstået fejl.
Lad os sige at du har fået disse ting, så lad os gå til CashCom. Der skal du indtaste 2 passwords. Har du mulighed for at indtaste 2 passwords, eller står der i det ene felt: "Uncrypted!"?
Hvis ikke så indtast passwordet til din privatekey og angiv en pass-phrase/word til krypteringen.

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 16:09 #34
Okay. 1 ja 2 ja 3 ja
4) KAN MAN IKKE!!!!
Det er en fejl i opskriften så vidt jeg kan se.  Men hvis jeg derimod kører
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.privatekey.net -out iis.privatekey.pem så bliver jeg bedt om password til min privatekey, som jeg så uden problemer taster ind, og jeg får lavet iis.privatekey.pem

Mht cashcom får jeg mulighed for 2 passwords.  Jeg er med på at skrive mit privatekey password i den øverste, men hvad skal jeg skrive i den nenderste?
Jeg har prøvet flere gange, men jeg får hele tiden at vide WRONG PASSWORD, og om det er til privatekey eller ticket aner jeg ikke.  Men jeg er frisk på en guided tour i opsætning af cashcom også....
Pyyha.....
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 16:37 #35
no problem. Det var også mig der skrev den forkerte "opskrift".
Du behøver ikke at sige pyha - du er længere end du tror. Det er sjovt, som det er præcis de samme problemer, som jeg havde i sin tid.
Der skal føjes en ekstra parameter til: openssl.exe rsa -inform NET -in iis.privatekey.net -out iis.privatekey.pem , som gør at man også skal skrive et password til krypteringen. Det er det password du skal skrive i den nederste boks. Problemet er, at jeg ikke lige kan huske den rigtige parameter, så jeg går lige igennem CashCow's mailingliste, for at finde den rigtige. For der er nemlig også nogle forkerte...

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 16:54 #36
Så tror jeg jeg har fundet den(tror). Du skal tilføje en parameter der hedder -des3:
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem -des3

Så skulle du meget gerne blive bedt om at skrive et ekstra password ind.

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 16:55 #37
Og så prøver vi igen:

openssl.exe rsa -inform NET -in iis.privatekey.net -out iis.privatekey.pem -des3

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 16:59 #38
YEPS!!!!  Denne del virker nu!!!  Gider du også guide mig gennem resten nu vi er der (så slipper jeg for at give den kniven igen *smil*)
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 17:51 #39
great!
Så prøv at køre denne test asp-fil:

<%

    Set CashCow1 = Server.CreateObject("CashCow.PBS")

    Action = CashCow1.RequestAuth("5413036820085953","11","00","234234","7,25","208","Enterprise Advertising A/S","Aarhusgade 108E, 3.","Koebenhavn","2100 OE","","DNK","123","2133334","INET01",Ticket,"userkey")

    if Action = 0 then

        response.write "RequestAuth : *" & CashCow1.GetActionText(Action) & "*<br>"
        response.write "Action : *" & Action & "*<br>"
        response.write "Ticket : *" & Ticket & "*<br>"

        Action = CashCow1.RequestCapture(Ticket,"userkey", 0.0)

        if Action = 0 then
            response.write "RequestCapture : *" & CashCow1.GetActionText(Action) & "*<br>"
            response.write "Action : *" & Action & "*<br>"
            response.write "Ticket : *" & Ticket & "*<br>"
        else
            response.write "RequestCapture : *" & CashCow1.GetActionText(Action) & "*<br>"
            response.write "Action : *" & Action & "*<br>"
            response.write "Ticket : *" & Ticket & "*<br>"
        end if

    else

        response.write "RequestAuth : *" & CashCow1.GetActionText(Action) & "*<br>"
        response.write "Action : *" & Action & "*<br>"
        response.write "Ticket : *" & Ticket & "*<br>"

    end if

    Set CashCow1 = Nothing
%>

Og så skriv her, hvad den skriver ud på skærmen.

/ortrak

Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 18:08 #40
Denne fil skal selvfølgelig lægges i en mappe, hvor SSL er slået til. Det er meget enkelt at se om det virker. Prøv at skriv adressen i browseren både med http: og https: . Du skulle så meget gerne få en "403.4 Forbidden: SSL required" når du prøver med http:

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 18:09 #41
Jeg har ikke installeret cashcom endnu, kommer det før dette...?
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 18:20 #42
ja. Du skal installere cashcom først. Derefter skal du skrive dit privatekey password i det øverste felt, og i det nederste skriver du det password som du valgte som det sidste da du kørte openssl.exe rsa -inform NET -in iis.privatekey.net -out iis.privatekey.pem -des3

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 18:26 #43
k
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 18:41 #44
RequestAuth : *action_internal_error*
Action : *9*
Ticket : **

Jeg lavede vist en fejl et sted, men hvor..hehe
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 18:45 #45
prøv at åbne cashcom-konfigurationen igen og tast de 2 passwords ind igen. Der er vist også en checkbox, som tilbyder at huske dine passwords. Sæt et flueben der. Ellers skal du indtaste passwords hver gang serveren genstartes.

Når du har gjort det, så prøv at køre asp-filen igen.

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 18:47 #46
btw: prøv lige at åbne c:\winnt\cashcow\errorlog.txt. Skriv her hvad der stå i filen.

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 18:52 #47
Could not get SSL certificate

Hvad sker der???  Jeg skal lige tænke mig om..........
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 18:59 #48
Er du sikker på at iis.cert.pem ligger i c:\winnt\cashcow\?
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 19:47 #49
Hmm, ja men er du sikker på man blot kan kalde den iis.cert.pem???  Eller skal man lave den om til pem via openssl?
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 19:49 #50
Skal man ikke bruge .lib filerne?
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 20:10 #51
.lib filerne skal du ikke bruge til noget.
Jeg er temmelig sikker på at man bare skal kalde den iis.cert.pem. Normalt er det allered filnavnet på certifikatet, når du modtager det fra VeriSign.
Men prøv lige det her:
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem
(indtast  certificat password)

og lige derefter
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem -des3
(indtast  certificate password)

og derefter kopier iis.privatekey.pem  til c:\winnt\cashcow\
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 20:12 #52
glem det sidste, jeg prøver igen:

ib filerne skal du ikke bruge til noget.
Jeg er temmelig sikker på at man bare skal kalde den iis.cert.pem. Normalt er det allered filnavnet på certifikatet, når du modtager det fra VeriSign.
Men prøv lige det her:
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem
(indtast  certificat password)

og lige derefter
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem -des3
(indtast  certificate password)

og derefter kopier iis.privatekey.pem  til c:\winnt\cashcow\
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 20:13 #53
de gode gamle ib-filer :-]
Avatar billede eskimoen Nybegynder
29. april 2000 - 20:17 #54
Man kan ikke køre openssl.exe med iis.key!!!  Jeg kan til gengæld godt få iis.privatekey.net til at hoste op med et password...
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 20:44 #55
så prøv at køre getprivatekey.exe iis.key iis-privatekey.net først og så:
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem
(indtast  certificat password)

og lige derefter
openssl.exe rsa -inform NET -in iis.key -out iis.privatekey.pem -des3
(indtast  certificate password)

Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 20:54 #56
jeg skal lige slappe lidt af i hovedet og have noget at spise. Jeg vender tilbage ved 22-tiden...

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. april 2000 - 23:24 #57
hvad er status?
Avatar billede ortrak Nybegynder
30. april 2000 - 16:50 #58
Du har vel ikke givet op, vel :-] ?

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
30. april 2000 - 17:11 #59
Sorry, Nej jeg har ikke givet op....  Jeg havde lige nogle andre ting jeg skulle ordne.  Men nu er jeg tilbage for fuld damp!!!!
Avatar billede eskimoen Nybegynder
30. april 2000 - 21:13 #60
Og så smutter jeg igen....  Jeg skal flyve i morgen, så jeg vil slutte for i dag.  Jeg har et "bijob" som pilot der skal passes....
Efter 4 charter flyvninger i morgen, skulle jeg gerne være klar ved serveren igen i morgen aften!
Avatar billede ortrak Nybegynder
01. maj 2000 - 00:47 #61
Jamen, så god flyvning da.
Du kan skrive et indlæg når du er på jorden igen...

/ortrak
Avatar billede eskimoen Nybegynder
02. maj 2000 - 02:05 #62
Hmm, nu er jeg ellers på jorden igen, men klokken er 2200 og jeg har lige fået en ambulanceflyvning klokken 6 i morgen tidlig......  Jeg har haft ferie en måned, og den er desværre slut....  Jeg er på igen i morgen eftermiddag (aften dansk tid)
Avatar billede eskimoen Nybegynder
02. maj 2000 - 17:34 #63
SÅ er jeg på jorden!
Jeg har MÅSKE en tur til Canada i morgen, men jeg er ved roret i en 7 timers tid fra nu af!!!
Avatar billede roadrunr Nybegynder
03. januar 2001 - 11:47 #64
Jeg sidder og har lignende problemer som i omtaler foroven. Kan det at jeg bruger windows2000 have betydning for at jeg ikke kan få det til at virke?
Avatar billede ortrak Nybegynder
03. januar 2001 - 17:18 #65
der har været nogle probs med win2000, men de skulle vist være til at løse. Check mailinglisten ud: http://mail-archive.cashcow.dk/

/ortrak
Avatar billede roadrunr Nybegynder
04. januar 2001 - 08:36 #66
Tak.... jeg har fundet ud af det nu.