Avatar billede michael-k Nybegynder
15. januar 2002 - 14:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad med skat og moms ??????

Hej har lige et spørgsmål angående arbejde i udlandet.
Måske det er en forkert kategori jeg er havnet i men tror det er her der er flest der kan svare på det.

Hvad for nogle regler gælder der hvis man skal lave et projekt (et website) for et firma i feks. USA, her tænker jeg på skatter og moms.
Er det bare almindelige skat og moms regler der gælder eller er det nogle udlandsregler der gælder når det nu er for et udenlandsk firma.
Det skal lige siges det skal lavet hjemmefra altså i Danmark.

Hilsen Michael
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. januar 2002 - 14:50 #1
Det er et lidt komplekst spørgsmål, jeg vil foreslå dig at bruge www.startguiden.dk.

Jeg har flere gange spurgt derpå og fået kvalificerede svar.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. januar 2002 - 14:53 #2
Hmm...ring til Told og Skat ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2002 - 14:54 #3
Du er skattepligtig til Danmark.

Levering til lande uden for EU kan ske moms-frit. Du skal have dokumentation for Export.

NB! Andre regler for EU lande.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. januar 2002 - 14:54 #4
hvis du selv er bosat i Danmark skal du betale skat og moms (hvis du er momsregistreret), og det samme mener jeg gælder for andre lande, de kan så trække det fra hjemme, men der er vist diferencierede regler for EU/ikke EU lande, forhør dig på din lokale skatteforvaltning for at være helt sikker
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. januar 2002 - 14:55 #5
Hvornår kan vi begynde at stille disse spørgsmål på www.startfirma.dk ? ... :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2002 - 14:59 #6
tony> Snart.. jeg er bare en travl mand, og der er lige en finesse jeg vil have med.. så launcher jeg, men i princippet er det klart :) Kommer online om en uge  -> måske to.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. januar 2002 - 15:01 #7
Vi er mange der glæder os ... :)

Knæk & Bræk !
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. januar 2002 - 15:04 #8
takker for svar
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2002 - 15:05 #9
Michael-K

Slog det lige op for at være sikker:

Hvis De handler med lande uden for EU, skal de registreres som importør og/eller eksportør hos told og skat. Kontakt din lokale skatteregion.

--> Salg af varer til lande UDEN for EU, kan ske momsfrit, hvis de kan dokumentere, at varene er eksporteret.

jf. vejledning fra Told og Skat
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. januar 2002 - 15:06 #10
Tak Tony :) Glæder mig selv!!
Avatar billede norberth Nybegynder
20. september 2002 - 20:14 #11
skriv hvis du har flere spørgsmål! jep@danskrevision.dk