Avatar billede kasperly Nybegynder
14. januar 2002 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder ønsker tutorial / hjælp

Hej...

Jeg har tænkt mig at lave en webserver på min computer, jeg har IIS 5.0 og en ftpserver, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få forbindelse til serveren via browseren...

Hjælp mig - jeg vil gerne have en tutorial men ellers ville det da bare være dejligt med lidt hjælp herindefra...
Avatar billede dar Nybegynder
14. januar 2002 - 21:14 #1
Kører iis og webserveren? I så fald kan du bare skrive dit computernavn eller localhost, altså ftp://localhost og http://localhost
Avatar billede dar Nybegynder
14. januar 2002 - 21:14 #2
Jeg mente \"...iis og ftpserveren...\"
Avatar billede enobe Nybegynder
14. januar 2002 - 21:16 #3
Hvilket operativsystem kører du?

Hvis win2000 bør du hente apacheserveren på http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/.
Download filen \"apache_1.3.22-win32-x86.msi\". Det er den seneste (stabile) server.

Her finder du også gode vejledninger. Ellers kom igen.

God fornøjelse!
Avatar billede kasperly Nybegynder
14. januar 2002 - 21:18 #4
>>> enobe : jeg bruger winxp...
kan jeg så stadig bruge den hjemmeside?!
Avatar billede enobe Nybegynder
14. januar 2002 - 21:18 #5
Okay -en IIS!

Rigtig god fornøjelse. Men pas på - IIS er åben som en ladeport...

Avatar billede kasperly Nybegynder
14. januar 2002 - 21:22 #6
Er der noget bedre program at bruge?!
Avatar billede enobe Nybegynder
14. januar 2002 - 21:31 #7
apache kører fint under xp
Avatar billede enobe Nybegynder
15. januar 2002 - 06:32 #8
takker :-)