Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:03 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

LANGSOMT INTERNET :(

HEJ-
Efter jeg har fået XP er mit internet blevet meget meget langsomt. Før havde jeg 98 og det kørte perfekt..... Hvodan kan dette være? Jeg har hørt at Xp skulle være godt men ikke med mine erfaringer... HVAD SKAL JEG GØRE???? HJÆÆÆÆÆLP
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. januar 2002 - 14:05 #1
Kom lige med lidt data omkring din maskine, Ram, CPU osv.
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
14. januar 2002 - 14:06 #2
prøv at hent det program der hedder XPantispy, det lader dig selv bestemme hvor meget data microsoft sender ud fra din computer,, der skulle vist være afsat 20% af din båndbredde hertil..
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:09 #3
128 MB RAM. GEFORCE 2 MX 64 MB RAM. 750 MHZ. PROCESSER ATHLON.....
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:11 #4
jAMEN DET ER HELT VILDT SÅ LANGSOMT DET GÅR... mAN SKULLE TRO AT DET ER ET 28 K MODEM, MEN DET ER 512/128 HVAD SKAL JEG GØRE?
Avatar billede markie Nybegynder
14. januar 2002 - 14:13 #5
jimjim skriv en email til netværksforbindelsen emailen står på de sedler du har fået og få dem til at tæste dit modem det er gratis
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. januar 2002 - 14:18 #6
du kan helt sikkert også ringe til dem (gratisnummer) og få det testet medens du taler med dem, det kan vi her i byen
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:19 #7
Er der virkelig ikke andre muligheder???
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:20 #8
Jamen hvad kan det være...??? den første dag der jeg lige havde installeret det kørte min xp som smurt i olie!!!!!!!! PIIIIIS Hvad synes i så at jeg skal til at skifte til nu?? win 2000 (altså hvis at det ikke dur) !?!?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:21 #9
Hvad er det bedste styresystem???
Avatar billede markie Nybegynder
14. januar 2002 - 14:22 #10
du skal have xp det er bare for vildt fest
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:23 #11
Er XPantispy ulovligt for så skal jeg ikke have det.... Hvor langt tid tager det for at hente??
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:24 #12
Det kan sq da ikke passe at der er andre muligheder det er sq for dårligt!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. januar 2002 - 14:26 #13
nej du skal da beholde dit XP, men det er dit kabelmodem?? der evt. kører helt forkert i byen.

Prøv at kontakte din udbyder, dem der sælger forbindelsen til dig, det er da dem der skal sørge for at du får det du betaler for.

Hvis du evt. har haft nedbrud på linien og ikke har genstartet dit modem før du starter PC´en så kan det også godt give problemer.
Avatar billede markie Nybegynder
14. januar 2002 - 14:27 #14
jap det er for dårligt men det kan også være et pga der er skyld i det har du kazaa??
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:28 #15
Ja jeg har kazaa !
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:29 #16
Jeg har kontaktet Tele danmark men de kan ikke gøre noget..... ER DET KAZAA DER GØR DET???
Avatar billede markie Nybegynder
14. januar 2002 - 14:29 #17
prøv at lukke det og se om det går hurtigere det hva mit problem engang
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. januar 2002 - 14:30 #18
Ja Kazaa kan godt gøre PC´en sløv, men man kan downloade et lille program der hedder noget med Extra speed eller noget lignende.
Men jeg har af den grund fjernet KazaA fra min PC, det er simpelthen noget skrammel (min mening)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:31 #19
Hvad så hvis det ikke dur... ?? ( Jeg sidder hjemme)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:31 #20
Jeg mener jeg sidder ikke hjenmme!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
14. januar 2002 - 14:35 #21
Skal nok snart acceptere en men jeg kommer og chekker om 10 min...... SKAL LIGE CYKLE HJEM..... DEN DER LØSER PROBLEMET FÅR 200 point.... KOM NU DERUDE I KAN SQ GODT HJÆLPE MIG.... SES om 10 MIn... (IGENNER)
Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 14:36 #22
Prøv at fjerne dit modem i Device Manager, genstart og så få det installeret ordentligt. Gør evt. det samme med din Internetforbindelse.

Det lyder som om XP har fået forkerte oplysninger om dit modem, så den tror det er en anden forbindelse du har.
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 15:13 #23
Gå ind i netværks-egenskaber og check at TCPIP er den eneste netværks-protokol der er installeret.
Kører du eks også med NEtbeui, så marker den og tryk \"fjern\"

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 15:19 #24
Der er gang i den her :))
for det første kan du ikke gøre noget med xpantispy og for det andet kan du ikke fjerne dit modem i device maneger.
men har din xp fungeret 100% og med det mener jeg den har været hurtig på nettet? du kan evt teste dit modem her.

http://bandwidthplace.com/speedtest/

men der er også en anden mulighed og det er du kan sætte båndbrden ned på det xp bruger men så skal det være xp pro.
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 15:54 #25
jim jim> det her skal du gøre for at lukke for xp fulde båndbrede´men husk det dog kun er pro udgaven.

Når du er logget på som administrator går du ind under start / kør og skriver  gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Nu kan du så gå ind i din alm. bruger igen.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. januar 2002 - 07:32 #26
Resten.... Det lyder meget spændende det som du fortæller-.... Men der er jo bare at jeg har ikke så meget forstand på comuter så jeg vil lige spørge dig... Hvornår har man f.eks logget ind som adminastrator?? Og gider du ikke at forklare hvad det ligsom er jeg skal... (ALTSÅ MIN XP PROF. ER NEMLIG ENGELSK!) SOm jeg lovede.. Jeg skal nok afsætte 200 point....
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. januar 2002 - 07:41 #27
Når du er logget på som administrator går du ind under start / kør og skriver  gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Herefter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Nu kan du så gå ind i din alm. bruger igen.

ER DER IKKE LIGE EN DER VIL FORTÆLLE DET PÅ ENGELSK HVORDAN MAN GØR??
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. januar 2002 - 07:44 #28
Når jeg har scannet farten inde på http://bandwidthplace.com/speedtest/
får jeg dette her....

Communications:
240.2 kilobits per second

Storage:
29.3 kilobytes per second

1MB file download:
34.9 seconds
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 08:55 #29
Traffic flow can be managed very well in Windows XP using the Quality of Service (QoS) Resource Reservation Protocol (RSVP).  However, programs must be designed to take advantage of this QoS API.  The traffic from programs that are not QoS-aware are sent directly to a different API called TCI.  These programs have to fight for bandwidth because unlike the QoS API, there is no bandwidth reservation.  If you use a lot of QoS-aware programs and would like to change the percent of the bandwidth that is reserved for the program, read below.
Make sure your logged on as Administrator.  Do not log on with any account that just has administrator privileges.

To log in as Administrator:
1- Click on start->logoff->logoff
2- At the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
3- In the user field type \'Administrator\'
4- In the password field type the password for the administrator (if you don\'t have one leave blank) and press OK
5-Click on the Start button and select run.
6-Type gpedit.msc in the text box and click OK
7-Once the program loads, expand the Computer configuration branch.
8-Expand the Administrative templates branch.
9-Expand the Network branch.
10-Highlight the QoS Packet Scheduler in left window.
In right window double click the limit reservable bandwidth setting
On setting tab check the enabled option.
Where it says Bandwidth limit %, change it to read what ever percent you want to reserve for QoS-aware applications.
Click OK and exit the group policy editor.
Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections).
Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
Now just reboot your computer and you are all done.
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 08:59 #30
Her er hvad jeg får og jeg har 1024/248 speed

Communications

685.4 kilobits per second

Storage

83.7 kilobytes per second

1MB file download

12.2 seconds
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. januar 2002 - 11:48 #31
Jamen er mit internet så ikke langsomt? Jeg har 512/128 ?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
15. januar 2002 - 11:48 #32
Er XP virkeligt så godt?
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 11:50 #33
windows xp det er det bedste der er sket for M$.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. januar 2002 - 13:52 #34
Hørt, det er godt, når man lige lærer at være venner og lade systemet virke istedet for at tvinge det
Avatar billede hijklm Juniormester
15. januar 2002 - 17:06 #35
Jeg får det samme resultat som dig, Jimjimjam, og jeg har en 256/128 forbindelse.

Der er med andre noget galt med din forbindelse.

Hvis løsningen fra Resten ikke virker, så ville jeg kontakte din internet udbyder for at tjekke at du har fået den vare (=forbindelse) du har bestilt.
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 17:40 #36
ja der er nok ikke andet at gøre jim jim
Avatar billede skwat Praktikant
15. januar 2002 - 17:46 #37
Det kan stadig være pga. af at du har kazaa liggende, har du eks. de tre nyeste P*rnofilm er der med genrenti 100 mennesker der downloader dem fra dig hele tiden(og nej ADSL køre ikke dublex)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
16. januar 2002 - 12:59 #38
Jeg har bestemt mig for at give resten... pointene..... IGÅR formaterede jeg min cp... Og installerede xp (IGEN IGEN) Men det dur stadig ikke så jeg sætter altså pointene lidt ned da det ikke hjalp, nogen af svarene :( SÅ TAK FOR HJÆLPEN DET I NU PRØVEDE......

HYGGE!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
16. januar 2002 - 13:01 #39
Nå det kan jeg sq ikke så \"Resten\" Du får lige 100 gode point....... :-)
Avatar billede haunted Nybegynder
16. januar 2002 - 15:18 #40
Prøv at slå Qos Packet Scheduler til, så kører det med garanti hurtigere...Hvis den ikke allerede er slået til.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
17. januar 2002 - 08:30 #41
Jeg har fundet ud af problemet..... Hele fejlen lagde hos TDC SKOOOOOD--------  TAK ALLESAMMEN
Avatar billede resten Nybegynder
17. januar 2002 - 09:35 #42
:-)
Avatar billede hijklm Juniormester
17. januar 2002 - 18:49 #43
Hmmm, var det ikke også det jeg skrev i mit sidste indlæg..... Men fik jeg nogen point ud af det???

Just kidding. ;-)