Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 11:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilken detonator til spil?

Jeg har engang imellem problemer med at spille spil i XP Pro: Der kommer grafikfejl på forskellige tidspunkter i nogle af mine spil, f.eks. FIFA2002 hvor der kommer på forskellige tidspunkter, og disse spil kører uden problemer i Win98.

Jeg kører med Detonator 23.10 i XP Pro og 21.83 i Win98.

Hvilken Detonator kan løse mit problem med grafikfejl i WinXP Pro?
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 11:44 #1
Hvilket grafikkort?
Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 11:47 #2
Et 3D Prophet Geforce256
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 11:54 #3
prøv denne her den er den sidste nye 23,11

http://www.tweak.dk/nvidia-w2k.php

Fejlfinding af lyd og bilede

Ellers prøv det her fejlfinding af lyd og billede:
DirectX diagnose værktøj kan startes fra kør med kommandoen: dxdiag

Værktøjet kan bruges til at oplyse om beskadigede DirectX filer og til at teste lyd, billede og spilfunktioner.
Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 13:30 #4
I Dxdiag viser den ingen problemer, og jeg kan køre testen af DirectDraw og Direct3D uden problemer.

Grafikfejlene kommer ikke på et fast tidspunkt, og de er desværre ikke forsvundet efter jeg har inst. 23.11-driverne.

Som sagt forekommer ingen af disse fejl i WIN98. Hvad er det XP gør som ødelægger det for mig???
Avatar billede gehenna Nybegynder
14. januar 2002 - 15:05 #5
Jeg havde den fejl på mit GeForce 2 at det flimrede efter de nye detonator drivere, men alle spillene virkede! Et lille fix der hedder nvreffix-setup klarede problemet :) Den findes flere steder, bare søg på filen i: google.
Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 21:47 #6
Jeg har hentet filen - det ændrer ikke noget. Jeg har tjekket mine indstillinger af Geforce, og jeg kan sgu ikke hitte ud af hvorfor lige XP skal opføre sig så underligt...!!

Nogle gange er grafikfejlene helt vilde, og så ændrer landskaber sig til noget helt surrealistisk, hvorefter de et par sekunder senere er helt normale igen.

HJÆLP MIG!!! ANYONE??
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 22:24 #7
Det lyder lidt vildt?
det må jeg lige tykke lidt på.
Avatar billede hijklm Juniormester
14. januar 2002 - 22:48 #8
Jeg kan lige oplyse at et spil som Driver giver grafikfejl næsten hele tiden. Men jeg kan altså godt køre et spil som Wolfenstein uden én eneste grafikfejl.

Når jeg tjekker Direct3D med dxdiag, kan den sagtens køre den og giver ingen problemer.

Jeg har virkelig svært ved at lokalisere problemet. Jeg håber en derude kan hjælpe... (?)
Avatar billede resten Nybegynder
14. januar 2002 - 22:51 #9
det lyder mærkligt men så prøv det her.
I Windows XP har man mulighed for at sætte kompatibilitetsmode for programmer, således at programmerne bliver afviklet
i et miljø der emulerer enten Windows 95, 98/Me, NT4.0 SP5 eller Windows 2000
De allerfleste programmer fungerer aldeles udmærket i Windows XP. De eneste undtagelser er nogle ældre programmer
og programmer, der er skrevet specielt til tidligere versioner af Windows.
Du kan teste dit program med guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility) i forskellige miljøer og med
forskellige indstillinger. Hvis for eksempel programmet var designet til at køre i Windows 95,
sættes kompatibiliteten til Windows 95,hvorefter du prøver at køre programmet igen.

Sådan gør du for at køre Guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility Wizard) :
1. Klik på knappen Start, vælg Programmer (All Programs), Tilbehør (Accessories) og klik derefter på Guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility Wizard) .
2. Følg instruktionerne i guiden.

Guiden giver dig også mulighed for at prøve forskellige indstillinger så som at skifte til 256 farver og opløsning på 640 x 480 og lignende.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/nhp/Default.asp?contentid=28000911

Og er det så et spil der evt ikke vil som du vil kan du også sætte det til en komplitet såsom windows 95/98/me2000.
det skal lige siges at det er kun den ene gang du skal sætte dit spil (program) til evt en anden komplitet end win xp maskinen husker det selv.

Indstille kompatibiliteten manuelt for programmer
Som et alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility) kan du indstille kompatibiliteten for programmer manuelt.

Sådan gør du:
1. Højreklik på programikonet på dit skrivebord eller på programmets genvej på menuen Start, og klik derefter på Egenskaber (Properties) .
2. Klik på fanen Kompatibilitet (Compatibility) , og foretag ændringerne for dit spil (program) sæt den evt til win 95/98 og se om det ikke skulle virke.
3. Ret eventuelt skærmopsætning eller deaktiver \"XP visual themes

Fanen Kompatibilitet (Compatibility) er kun tilgængelig for spil (programmer), der er installeret på din harddisk.
Avatar billede hijklm Juniormester
15. januar 2002 - 17:19 #10
Jeg må desværre erklære at løsningen fra Resten ikke virkede. (Og det var ellers en så udførlig løsning)

Jeg aner ikke hvad der går galt, og hvis så bare fejlene kom på det samme tidspunkt hver gang, så man havde en mulighed for at lokalisere problemet, men det gør de ikke engang.

Det er irriterende at jeg skal genstarte og vælge Win98 for at spille de spil ordentligt, men det ser jo desværre ud til at der ikke er en anden løsning.... (Eller????)
Avatar billede resten Nybegynder
15. januar 2002 - 17:33 #11
ja eller hvad ???
jeg må lægge hovedt i blød.
Avatar billede hijklm Juniormester
15. januar 2002 - 18:23 #12
Kan det (vildt gæt) være noget med Directx? I Win98 kører jeg jo med Directx 8.0, og der er jo automatisk installeret 8.1 på XP.

Jeg ved ikke om det kan betyde noget, det burde det jo ikke, men jeg kan sgu ikke hitte ud af hvad det ellers skulle være.

Indstillinger i BIOS ville jo også påvirke Win98, så fejlen kan ikke ligge dér.

Kan man måske ændre noget i registreringsdatabasen i XP angående grafik....?
Avatar billede stofferny Nybegynder
16. januar 2002 - 00:47 #13
Hvilket motherboard har du?
Avatar billede hijklm Juniormester
16. januar 2002 - 17:08 #14
Et Soltek75KAV

Min comp. er en:
1Ghz T-Bird
512Mb PC133 RAM
3D Prophet Geforce256
1 Seagate Barracuda IV 80Gb harddisk og en IBM 8,4Gb harddisk.
Plextor 24/10/40A
Toshiba 32x Cd-Rom
Windows 98 på én partition og XP Pro på en anden med Seagate´n som lager.
Avatar billede hijklm Juniormester
02. februar 2002 - 14:43 #15
Jeg kan hverken køre GTA2 eller No One Lives Forever i XP. De kører fint i Win98.

FIFA2002 giver stadig grafikfejl i XP, men ikke hvis jeg sætter detaljerne ned i spillet. (?)

Jeg har ikke kunnet finde en løsning, så hvis der sidder nogen derude og gemmer et svar, så send det endelig. :)
Avatar billede hijklm Juniormester
09. februar 2002 - 19:38 #16
Hmm, det ser ud til at ingen har en løsning på mit problem... :(

Så jeg lukker spørgsmålet uden at have fået et svar jeg kan bruge.