Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan deler jeg min Internet connection?

Hvordan deler jeg min Internet Connection med kun en fast IP adresse, samt de to Pc´ere skal ikke være afhængig af hinanden, dvs. man skal ikke være afhængig af at den ene skal være tændt for at den anden skal kunne komme på internettet?
Avatar billede Chewie Novice
14. januar 2002 - 11:42 #1
køb en hub eller switch
Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:52 #2
Jeg har allerede en Switch, men det virker ikke, jeg er afhængig af at den ene Pc er på Internettet før den anden kan!
Avatar billede Chewie Novice
14. januar 2002 - 13:12 #3
hvilken forbindelse har du ??

Avatar billede jytteq Nybegynder
14. januar 2002 - 14:19 #4
Du skal have en router med indbygget DHCP server f.eks Cisco
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 15:26 #5
crap.
Træk et krydset netværkskabel fra adsl routeren over i en hub eller switch.
derfra kan du koble dine maskiner på.

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede jytteq Nybegynder
14. januar 2002 - 15:58 #6
Visto.dk, er det professionel rådgivning du gør i, eller er det crap?
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 19:14 #7
prof.... lader andre komme med CRAP kommetare.
Du er godt klar over hvad DHCP er ikke?.. det er en service og ikke en grundliggende del af et netværk. Du kan manuelt sætte de ting op på computeren som DHCP servicen ville have tildelt
Vedkommende spørger om en Hub eller switch.. ikke en ROUTER

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede jytteq Nybegynder
14. januar 2002 - 20:01 #8
Som jeg læser det har han allerede en Switch og har prøvet den.
Den løsning jeg foreslår er dyr ja men teknisk 100% god og fuldstændig uproblematisk, og den er i hvertfald mere professionel.
Men nu er det jo sådan her at anders123 bare kan afvise mit svar hvis han ikke kan bruge det, det vil jeg da ikke blive sur over, jeg er her ikke for at gøre opmærksom på mig selv.
Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 21:10 #9
Ja sådan har jeg også fattet det!vis jeg skal have det 100% maksimalt, så koster det lidt økonomi, men sådan er det jo engang imellem, men skulle lige høre.
Avatar billede jytteq Nybegynder
14. januar 2002 - 21:52 #10
Tak skal du have.
Det jeg mente var at i en Cisco Kan du få både DHCP og PROXY og alt hvad der skal til, så hvis du har en Switch kan du bare tilslutte de PCere du du har plads til i din Switch eller HUB.