Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 09:24 Der er 4 kommentarer

FTP site gennem mit domæne?

Kan jeg ikke lave en FTP site fra mit domæne istedet for en fast IP adresse? Og hvad med det dyndns.dk, hvordan virker det, koster det penge eller hvad? En lille forklaring måske, ville da være ok? :)
Avatar billede otis Nybegynder
14. januar 2002 - 09:27 #1
domæne navnet er jo en dns pegning til din ip, f.eks www.o-piz.dk er det samme som 212.242.59.105

prøv at indtast de to ting i browseren, de går til det samme sted.. evt også 0wnage.dk, eller mad4real.com alt sammen til samme ip, så det kan du godt.. dyndns.dk er det sted du kan få et navn.dyndns.dk dns peget til din ip, altså på samme måde som et domæne :) og det er gratis
Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 10:11 #2
Tak for forklaringen, men min IP og mit domæne peger ikke samme sted, IP er fra Teledanmark og Domænet fra et Host firma ??
Avatar billede otis Nybegynder
14. januar 2002 - 15:06 #3
jamen, er det på din egen server på din ip ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2002 - 15:22 #4
Installere du dynDNS, så får du en fast \"DNS adresse\", som peger på en dynamisk IP adresse. Når din computer er tændt, skal du køre et lille program på din PC. Den vil så fortælle DNS serveren hos DynDNS hvilken IP adresse du har og den vil så rette sig ind til dette.

Så skal du fra din hjemmeside bare lave et link til den server du har kørende på din DynDNS.

Alså: ftp://adresse.dyndns.com/mapperpåserver/filpåserver.zip