Avatar billede wildpuppet Nybegynder
13. januar 2002 - 19:04 Der er 9 kommentarer

Hjælp til rip

hejsa jeg ville høre om der findes en dvd rip guide evt lavet af andrer her måske men skal være på dansk hilsen wild
Avatar billede code0.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 19:06 #1
hvis du kan \"nøjes\" med noget på engelsk på sig på
www.vcdhelp.com
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 23:19 #2
Der findes ripguides mm. på dansk på www.divxit.dk
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. januar 2002 - 12:39 #3
Ripning er i langt de fleste tilfælde IKKE lovligt, da der ikke er mange der ripper fra dvder som de allerede har købt rettighederne til, og derfor burde dette spørgsmål ikke være her på xperten. Jeg er MEGET imod ripning af DVDér!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2002 - 12:52 #4
cgleerup> Vi skal vel ikke diskutere om folk bryder loven eller ej. Når man kan bruge det til lovlige formål er det helt iorden.

En CD-brænder kan kopiere programmer
En computer kan bruges til at hacke NORAD og NATO
En kost kan bruges til at slå folk i hovedet med
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. januar 2002 - 08:54 #5
tjek lige i bunden af dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/158631
Avatar billede agony2 Nybegynder
17. januar 2002 - 08:57 #6
cgleerup << det er fuldt lovligt at tage ét kopi til eget brug, og det kunne jo ret faktisk godt være det han netop gerne ville, ik ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. januar 2002 - 08:59 #7
Kan du henvise til et sted hvor der står at det er lovligt, mange stiller spørgsmålet!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2002 - 13:35 #8
Du må ifølge den revidere lov om ophavsret pr. 29. maj 2001 tage en kopi af ophavsretsbeskyttet materiale til eget brug. Det gælde både film og musik.

Udgangspunktet er at det kopierede materiale er lovligt fra starten, dvs. at du enten har købt det eller lånt/fået det fra en der har købt det. En kopi af en kopi er ikke lovlig, men en kopi af en DVD lånt på biblioteket er lovlig. Læs mere om emnet på www.divxit.dk
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 08:47 #9
No way - ikke hvis du bagefter levere den tilbage til biblioteket, og så selv sidder tilbage med en kopi, så er det sg.... ikke lovligt!!!!!!!