Avatar billede aaaassss Nybegynder
13. januar 2002 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar pc med tv-out

Hej jeg har en bærbarcomputer, en toshiba satellite pro 4300 series, hvor der bagpå er et gult video-out stik. Hvordan får jeg billedet overpå tv\'et?
Avatar billede lauer Nybegynder
13. januar 2002 - 16:30 #1
Så skal du have en omformer som laver dit sinal fra din computer over til dig tv...
jeg ved ikke hvad det hedder, men en fra min klasse har købt et... det var vist i merlin eller fona. Det er vigtigt at du siger det skal gå fra din bærbar til dit TV... det er nemlig ikke det samme.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. januar 2002 - 16:30 #2
du skal i bioenes vælge mellem Pal eller NTSC (tror jeg det hedder) og så skulle det virke..

Du skal lige have et kabel til dit fjernsyn, enten et scartstick med ledninger på, eller hvis dit fjernsyn har et tv-in...
Avatar billede steelman Novice
14. januar 2002 - 09:03 #3
machomann--> Du behøver IKKE at købe en omskifter. Hvis der er en tv-out på maskinen er dette ikke nødvendigt.
Det kræver bare et kabel som har et fono-stik til pc\'en.

(En omformer bruges til at konvertere VGA-signalet til et tv-signal.)
Avatar billede cmcm Nybegynder
14. januar 2002 - 12:42 #4
Du skal bruge;

>> 1 stk. kabel med et scartstik i den ene ende, og 3 phonostik (rød, hvid, og gul) i den anden ende !! Den gule skal bruges til billedet og skal derfor sættes i dit tv-out fra din Toshiba. Det røde og det hvide stik skal du bruge hvis du vil overføre lyden fra din bærbare til dit TV. Hvis du vil det, så skal du også bruge;

>> 1 stk. phono-til-minijack-kabel. Dette kabel skal så sættes i forlængelse af det førnævnte kabel. Dvs. at de røde og hvide stik skal forbindes, og du skal til det bruge;

>> 1 sæt phono-forbindelses-led. Dvs nogle \"led\" der kan forbinde (koble sammen) 2 phonostik, så de forlænger hinanden !!!

Det var det... håber du kan bruge det :)