Avatar billede duracellert Nybegynder
13. januar 2002 - 14:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Browser

Hvilke browsere understøtter XML?
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. januar 2002 - 15:38 #1
IE fra version 4 og opefter og uden at vide det helt præcist så de sidste 3-4 versioner af netscape.

Det gælder ihvertfald hvad angår bare at kunne fortolke XML.

Kedde
Avatar billede pawd Nybegynder
13. januar 2002 - 16:11 #2
Når du siger Browser går jeg ud fra at du taler clientside, og ikke serverside.

Mozilla (Netscapes seneste engine) er ved at være med, men er endnu ikke brugbar.

IE 5.5-6 gør et anstændigt job, men lever endnu ikke op til specifikationen.

IE kan klare de fleste gængse opgaver.
Ellers er det serverside.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. januar 2002 - 09:01 #3
Avhenger av hva du mener med å \"støtte XML\". En normal HTML-browser \"støtter XML\" i den forstand at den viser innholdet i ukjente elementer, og ignorerer attributtene. N6 tillater også CSS styling av ukjente elementer. IE5.5 støtter ustandard XSL/T transformasjon av XML til HTML, IE6,  N6 og Mozilla støtter standard XSL/T.