Avatar billede snowball Novice
25. april 2000 - 16:19 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Fjerne alt ved opstart

Hvordan kan man lave det, så når Windows starter op, så kommer er der ikke andet på skærmen end et bestemt program (som jeg selv har lavet) ???

Altså Start menuen skal væk, man må ikke kunne højreklikke på skrivebordet osv osv. Kort sagt, man må ikke kunne starte andre programmer og lave om på PC'ens indstillinger !

Dog skal man på en eller anden måde stadig være i stand til at "gå bag om" så f.eks. en "admin" kan ændre noget hvis der f.eks. kommer nyt hardware i PC'en !

Hvordan laves det nemmest ???

Snowball
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. april 2000 - 16:24 #1
Jeg tror ikke du kan dt med 95/98.

Men med NT (og formentligt W2K også) kan du ved at bruge et program (fra NT Resourcekit) der kaldes PolEdit(Editering af policies).

Principielt burde man kunne det samme under 95/98 men da der ikke er nogen strikt styring af brugerlogon (man kan bare trykke esc og komme på med adgang til maskinen lokalt) vil det ikke kunne virke.

Men altså i NT, ved at ændre policies, kan du det du efterlyser.
Avatar billede snowball Novice
25. april 2000 - 17:26 #2
Hvor fa'n blev min kommentar af ????
Avatar billede snowball Novice
25. april 2000 - 17:29 #3
Fuck hvor skod ! Nå, så må jeg prøve og skrive den igen !!!

Det med at man kan trykke på ESC ved logon og stadig komme videre, kan blokeres ved at ændre/tilføje en key i Reg.DB'en !!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon] "MustBeValidated" = dword:00000001

Jeg er næsten 100% sikker på at man kan gøre det som jeg ønsker i Win9x også !!!

Snowball
Avatar billede qreg Nybegynder
25. april 2000 - 17:39 #4
Programmet PolEdit findes også i Win9x....så det burde kunne lade sig gøre. Er dog ikke klar over hvorvidt man kan fjerne start menuen også.
Avatar billede fumes Nybegynder
25. april 2000 - 17:40 #5
Det kan godt lade sig gøre via PolEdit - den findes på ressource CD'en...

Det er dog en noget langhåret affære
Avatar billede snowball Novice
25. april 2000 - 17:48 #6
Hva' med den Microsoft® Windows® 98 Resource Kit Sampler der ligger på Win98 SE cd'en ??? Kan den gøre det ???

Snowball
Avatar billede fumes Nybegynder
25. april 2000 - 18:01 #7
Du skal have fat i PolEdit - hvis den ligger på den CD skulle den kunne gøre det ...
Avatar billede snowball Novice
25. april 2000 - 18:13 #8
Hva' fanden er der lige galt med Eksperten i dag ??? Det er anden gang min kommentar ikke bli'r gemt !!!

Nå, men jeg fandt PolEdit på CD'en og ta'r lige en kigger på det !

Snowball
Avatar billede anthony Nybegynder
25. april 2000 - 20:26 #9
Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at udskifte linien "shell=Explorer.exe" med "shell=ditprogram.exe" (system.ini)
Dette burde virke.
Jeg har tit brugt denne funktion i Win 3.1 (jeg mener også at den virker i 95/98)
Hvis du så ønsker at ændre noget, ja så må du redigere din system.ini igen.
Avatar billede anthony Nybegynder
25. april 2000 - 20:36 #10
Nu har jeg testet ovennævnte svar, og det virker faktisk fint.
Det giver dog et lille problem når du skal lukke comp. ned.
Der skal du trykke CTRL+ALT+DEL og vælge luk computeren.

Løsningen er selfølgelig ikke 100% sikker mod misbrug af brugere, men den sørger da, i det mindste for at brugerne kommer til at lave fejl i Win98 ved et uheld.
Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 17:21 #11
Hey snowball det er nemt (på mit arb virker det helt på samme måde som du ønsker) PoolEdit er det ene værktøj (det vigtigste) og det andet hedder WinSelect, med disse to programmer kan du lave det som du ønsker :o)

//Kjalle :o)
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2000 - 17:41 #12
Kjalle: Kan du ikke lige prøve at forklare lidt nærmere ?!?!?

Snowball
Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 17:51 #13
Jo altså du vil have en 'clearet desktop' og det fås ved at bruge PoliciesEditor og din startmenu kan disables/fjernes med WinSelect som i øvrigt kan meget meget mere - så har du jo kun dit program du snakkede om tilbage ....

//Kjalle :o)
Avatar billede kjalle Nybegynder
04. maj 2000 - 17:52 #14
Winselect gør samtidigt at du kan disable det ved at skrive korrekt kodeord så du som Admin kan gå bag om .... Jeg har check på begge progz så skal du have hjælp så skriv!
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2000 - 19:49 #15
Jeg vil meget gerne ha' mere hjælp.

Kan/vil du ikke lave en slags tutorial som beskriver mine "behov" ??? (Hvis det altså ikke er for omfattende!?)

Snowball

Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 11:49 #16
Selvfølgelig vil jeg det ..... Men hvad er det du skal have hjælp til, jeg mener du skal downloade WinSelect og du har jo PoliciesEditor .... :o) OG jeg vil gerne hjælpe dig med at bruge disse 2 programmer ..... Hvis ikke du kan finde WinSelect har jeg også url'en til dig !!

//Kjalle :o)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2000 - 12:44 #17
Jeg har funder ud af at man kan hente en trial på http://www.winselect.com men jeg er ikke helt sikker på hvilket et af programmerne jeg skal hente ! Jeg tror dog det er WINSelect COMBO (WINSelect KIOSK & POLICY 3.33) ?!?!?

Snowball

Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 14:33 #18
Ja det er ok hvis du henter den .... Faktisk har du kun brug for Policy men Kiosk er rigtig fedt, du kan tilføje et program InternetExplorer feks. og så kan du fjerne alt det brugeren ikke skal kunne sådan at brugen feks. kun kan skrive adr. og at alle menuer som filer, rediger mm. er fjernet .....

//Kjalle :o)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2000 - 15:43 #19
Fint.

Henter det, og ser lige på hvad der er for noget. Lidt skod jeg ikke lige har en ekstra PC at øve mig på ;(

Snowball
Avatar billede kjalle Nybegynder
05. maj 2000 - 15:50 #20
Forøvrigt .... så det du vil .... skal du faktisk kun bruge PoolEdit til dvs. det med at fjerne/disable startmenuen - der skal du bruge WinSelect !!

//Kjalle :o)