Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. januar 2002 - 00:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

faxmodem på debian

jeg kunne godt tænke mig at få en fax service igang på min debian server.
jeg har et standard faxmodem som virker til at sende& modtage fax i win2k.

jeg tænkte at man måske kunne gøre som følger.

fax modemmet er sat til serveren og står og \"lytter\" efter fax.
kommer der en fax modtager den og smider den som vedhæftet fil til en email som bliver aflyttet internt.
så kunne det også være sejt hvis jeg så kunne sende en mail til fx.
fax@mitinternedomain med tlf nummeret i emne eller sådan noget.
og så sendte den fax den vej igennem
nogen der har erfaring med sådan noget lignende?
eller en helt anden måde?
jeg skal faktisk bare have så en mand kan modtage fax og flere kan sende fax.

Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. januar 2002 - 16:42 #1
well, det er vel også et svært spørgsmål
Avatar billede nikor Nybegynder
11. januar 2002 - 17:00 #2
men det er en sej ide
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. januar 2002 - 17:04 #3
yep, men har ingen anelse om hvordan jeg skulle stille det på benene.

men det vigtigste er faktisk at den står og henter fax og sender til mig via email.
Avatar billede nikor Nybegynder
11. januar 2002 - 17:04 #4
jeg tror mgetty kan noget at det du vil men du blive nok nød til selv at skrive noget shell script
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. januar 2002 - 17:06 #5
ja, men jeg er ikke særlig stærk i shell scripting
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. januar 2002 - 03:10 #6
hm.. lukker for der kommer ikke svar :(